Alla inlägg under december 2010

Av Yvonne - 31 december 2010 18:15

Även små författare kan få skrivkramp, ja och så jag då. Har verkligen inte haft något att berätta så det blev inge´på hela december...nästan då.

Men idag, på årets sista dag tänker jag nog komma med nåt väldigt informativt, som t.ex att Timell kom invandrande i köket och la en stelfrusen bajskorv mitt på mattan. Vem blev förvånad, inte jag då, bestämde mig dock för att komma ihåg att inte pussa honom på ett par dagar. 

Safety reasons only, ja ni vet..  

Nu till något helt annat, så här eré, fick en underbar julklapp av min äkta hälft, "Gel, parfumé bain et douche med tillhörande eau de parfum. Så nu går jag omkring och doftar värre än en nyponros och trivs i mitt eget sällskap.     

Vad mer kan man önska sig, förutom en ullig fleecefilt att svepa in sig själv och dofterna i. Det fick jag också, så nu borde livet vara på topp, kommer väl dit snart..  

Ska ta mig en liten tripp neråt i landet och hälsa på släkten samt ställa ut i Göteborg, hoppas vi ses där.

Stor kram till alla som kanske hinner läsa detta, och ett jättegott nytt år.

Snart kommer sommaren, fast ska nog köpa ett par varmare stövlar för eventuell fortsatt kall vinter. Blir nog bäst så, för det är visst ett par månader kvar före maj har jag hört. 



    


Äsch då, skumpan hängde bara med in i duschen, eré nyåsafton så eré, eller hyr?? (rolig bara)


  

Åsså varé grabbarna "Grus"

Happy new year!!!

Av Yvonne - 12 december 2010 17:31

Hur i hela faderuttan kan man dricka ett stort glas av t.ex malda ruttna kohjärnor eller krossade kackerlackor, dom väste visst också vad nu det har med smaken att göra.  Saken är den att man kanske kan vinna 50.000$ det bör väl vara cirkus 350.000 kr, mycket pengar.

Jag har det tydligen för bra för det lockar mig inte.

Det finns ju glögg och vin   OCH tänk om man inte vinner, då står man där och vet om att man druckit eller ätit "äckelpeckelgrejor" utan att få något för det, isch säger jag bara. 

TV-programmet heter Fear Factor och dom som åker ut efter att ha misslyckats med att inmundiga dessa "läckerheter" eller inte klarar av att sitta i en myrstack endast iklädd bikini eller badbrallor har gjort allt detta för ingenting.

Det tittar jag på, och troget dessutom, hmm nåt fel får man väl ha 

Under tiden dricker jag årets glögg som är så god så god och jag har ju jobbat hela helgen och då får man koppla av lite.

Just nu känns det som en enda nedräkning, jag menar 12 dagar, x tim, x min och xx sekunder till julafton. Insåg först nu att jag ligger en vecka före dvs jag trodde det var den 20:e imorgon så nu kan jag lugna ner mig. Jag tror att jag hinner köpa mina sista julklappar imorgon och gå till frissan och kanske hinner jag med lite annat också. Jag ligger bra till i tiden känns det som, men man ska visst inte ropa hej, ja ni vet. 

Idag åkte jag och Ylva och tittade på hus, nej inte åt mig jag tänker bo kvar.

Huset luktade unken hund så jag tror inte att det var något för Ylva så hon tittar vidare och jag följer med när jag kan. Ganska rolig fritidssysselsättning faktiskt.

Timell, min yngste fyrbente undrar varför han ska lyda, räcker det inte med att jag hör, frågar han. Det kan man ju tycka, varför ska man det när allt är så roligt. Får se om jag kan komma på något bra sätt utan att förstöra allt som är så himla kul.

Det var allt för idag, nu ska jag skriva shoppinglistan, dricka en glögg till och titta en sväng på TV, LA Ink nästa. Jag vet, rena kulturprogram....

Ta det lugnt och stressa inte, julen kommer hur som helst  


  

Av Yvonne - 10 december 2010 22:36

Men jag har ingen lust att ha panik just nu så jag lallar glatt vidare. Min panik gäller mer hur jag ska hinna med att göra iordning mig själv och Mollberg till Stockhoms Hundmässa dvs Stora Stockholm.

Undrar hur länge det ska dröja innan man kommer ihåg att det faktiskt inte längre heter just "Stora Stockholm"??

Dessutom måste jag hinna med att sticka iväg till frissan,shoppa på Bromma Zoo (nej inget till mig) men vänta nu; var det verkligen inget mer.

Dom flesta julklapparna är klara, julmaten är inte planerad än.

Men va´tusan den är ju mer eller mindre detsamma år ut och år in. Det bästa och det godaste, i år står förresten sonen och flickvännen för dryckjommen. Minsann, tror att det är på banan eller under kontroll eller vad man nu säger. Jag har ingen anledning att stressa...eller?

Sen är det ju det här med julgranen; den köper jag, alltid. Ledsen men det går inte att lösa det på något annat sätt.

Dvs, jag klampar in på området och hugger tag i någon stackare som inte hinner undan, sätter fart på honom och efter sisådär en halvtimmer ligger en bra gran nätad och fin i min bil. Den stackars försäljaren får dropp och lustgas på något lugnt och varmt ställe. Så talar vi inte mer om den saken 

Äsch, som vanligt kommer jag att njuta i fulla drag för i år finns alla attiraljer för att det ska bli en bra jul, familj, god mat, snö och kyyyyla.

I just love it, he he, jo för 17 lite ledigt blir det väl också och då kanske jag kan åka och titta på Nyman-bebbar, tre små feta saker sägs det.

Livet är för kort för att stressa ihjäl sig, eller hur?? 

Ja, förutom när det gäller hundutställningar, viktiga saker och då får man stressa. 

Sen upptäckte jag att jag ska göra katalogen till Cupen 2011, ojsan då nu blev jag stressad  


  

Oj, här får ingen annan plats  


  

Vinter igen, mysigt!!


  

Visst är den vacker, min lilla julblomma??





Av Yvonne - 5 december 2010 22:39

Han fyllde ju pensionär i november och som vanligt kom jag ihåg det lite försent. Han förlåter mig, det gör han jämt, han är en snäll, väluppfostrad och balanserad herre.

Imorse vinglade jag upp som vanligt med täcket på släp för dagens första utsläpp och sen lägga mig i soffan, titta på någon dålig film/serie och sen somna om. Alltså;

- Kom grabbar, ut och kiiiiissa!!!

Timell och Nyman kommer i full fart, nöden har ingen lag eller vad heter det nu igen. Är man nödig så är man och då spelar det väl ingen roll att det är minusgrader, eller.....?  

I sakta mak kom han gående, stack ut nosen och kollade lite, vände om och gick in till soffan igen.

- Men, ska du inte gå ut och kissa, frågande moi.

- Nej matte inte just nu tack, det får bli senare, i mars kanske.

Det slog det mig, att min Mollberg börjar bli en äldre gentleman och han bör nog få ha ett täcke på sig när vi går ut på promenad i kylan. Är man 10 år och herre bör man nog ha lite varmt på sig när det är kalla vintern. Här sitter jag och älskar vintern och glömmer bort att åren går.

Letar fram Franssons så länge, sen får vi se. Kan hända jag hittar något flashigt på Stora Stockholm (som det hetter förra året).

Annars kan jag berätta att jag satt i mig en stycke biskvi till kaffet idag och kan bara konstatera kalla fakta. Magen ville inte veta av något sådant, men jag undvek mattorna jag, är så stolt över att dom är rena och fina efter Timells framfart.

We are two of a kind, eller?? Lite utrikiska bara, måste hålla huvudet igång. (Isch, så tramsigt, jag vet)

Jag tänker inte äta biskvier mera, har druckit ett par koppar te för att lugna ner det hela trots det mår jag lite urkigt. Kan ju vara kaffet också, eller kombination kaffe-kaka samt glufset. Jag menar det här med att mosa in kakan i gapet på "nollkommanixsekunder" osv. Tänker kaka, som i Kakmonstret.

Imorgon blir det frukt och vatten, inget kaffe. Har dessutom skrivit in mig på "Curves" och betalat så nu är det träning som gäller igen.

Är jag riktigt duktig får jag mitt foto uppsatt på väggen tillsammans med en mängd andra duktiga damer, plus en fin t-shirt (??) Grejer det!!

Behöver träna känner jag och dessutom är det ju skitkul. Återkommer angående detta vid ett senare tillfälle, tror jag.

Just det Mollberg ja, han fick inviga det nya badkaret jag införskaffat nyligen. Tror inte han blev så överväldigad direkt, han sa att det var precis lika vått och äckligt som det brukar vara. Jag däremot höll mig lite torrare än jag brukar samt att mina knän inte gör ont, har fått stå på dom tillräckligt. Nu slutar jag, imorgon är det jobb igen, hej hopp i snödrivan.   

  

Av Yvonne - 3 december 2010 18:17

En iskall nos i örat och ett;

- tjoho, jag är vaken, haaallåååå!!!


Saken är den att magen har inte varit så bra, mycket nr 2 här och där som jag berättat. Då blir man lite slö och loj och till slut blir även den här matten lite orolig.  Är ju en hårding annars   , eller hur?

Nåväl, efter att ha gått igenom alla huskurerna insåg jag att inget hjälpt så då får man åka till veterinären med magen. Ja, hunden fick väl följa med gu´bevars.

-ååååh matte, ska jag verkligen gå in här, känner du inte hur det luktar. Näej, nu blir jag lite rädd, lite lite.....

Är man begåvad med en okänslig matte får man ju lov att följa med, vare sig man vill eller inte. Men rumpan var väldigt lågställd, so to speak.

Nåja, det tillståndet hävdes ganska raskt när min fyrbente vän upptäckte en affenpinscher, va´kul det blev.

Mindre roligt var det att gå igenom undersökning som gjordes ordentligt från båda hållen. Det ena en aning värre än det andra, att bli tittad i munnen är ju en sak.

Men rumpan, först temp och sen......snyggt yl, har jag inte hört förr  

Konstaterades iaf att hunden har inflammation i tjocktarmen så nu äts det dietforder och antibiotika.

Tänk vad fort det gick, från 0-100 tänka sig.

Inget nr 2 på golvet och full fart framåt igen, eller bakåt, eller åt sidan, eller upp, ner, hit, dit, runt, runt osv.

Tja, det är som vanligt igen och man får väl se det positiva i det hela. Alla mattorna är rena till jul, så det så.

Så det var hunden det, och som sagt, nu lever han rövare i godan ro igen. Den här hunden kommer jag aldrig att missa att han mår dåligt för det var stor skillnad i framförandet.

Nu ska jag göra låta mitt konstnärliga sinnelag (eller vad det nu heter) spela fritt. Jag ska göra en grupp typ jul, får se hur det blir.

Imorgon är det lördag och jag jobbar, kunden bönade och bad. Självklart, man måste ta hand om de sina så att dom kommer tillbaka.

Sen kommer bror Janne med dotter Tyralyra, fasters hjärtegull, ohh så jag ska pussa dom goa kinderna.

Lev väl i denna ljuvliga, vita vinter. Fniss     jag vet att jag sticker ut hakan, men jag vidhåller, det är ljuvligt och man behöver inte frysa a----t av sig, på med tjockisbrallorna och mössan (javisstja, det är ju andra ändan det).

Snart är det Utställningarnas utställning. Ses hoppas jag!!  

Ovido - Quiz & Flashcards