Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Livet kan vara hårt ibland..

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka;

- Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!!

Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där.

Rosenbuskar och dynga

Sen satt jag där och kved och vred mig, kryddade min närmsta grannes tillvaro (dom kommer från Japan ) med lite hemmagjorda ramsor och lite vanliga vedertagna "jävlar anamma och dyl.     

- Vad gör du, frågar maken som satt på bästa utsiktsplats. Titta nu har du förstört den.

- Tyyhyst, det gör så himla ont att skratta just nu.

Därför gör jag det, skrattar alltså, det lindrar kanske lite.  

DEN förresten, är den hemmagjorda grinden, kompostgaller ni vet.

Vi har ju inhägnat framsidan sen grannen fått spader och känner sig förolämpad för att hundarna skäller på honom. Ja, det är inte japanen den här stackarn har inget eget liv utan måste lägga sig i mitt.

Då har han ju att göra ett tag förstås.  


Nåja, det var inte riktigt det jag skulle berätta om. Det tar jag en annan dag, utan om den stora händelsen, min vurpa.

Egentligen  har jag nog passerat "bäst före datumet" när det gäller det här spänstiga och gracila skuttandet över stock och sten, grindar osv.

Kom inte ihåg det just idag bara, utan fastnade med klumpfoten och gjorde en närmare undersöknig av stenplattorna.

Hårda e´rom.

Så, nu har jag hål på knät, och om jag letar ordentligt ser jag två skrapmärken i handflatan. Så det så., tror dock inte att jag kommer att få några men, men misstänker att  en viss hälta kan uppträda under ett par daga.

Men å andra sidan kommer folk att fråga om jag har gjort illa mig och då får jag ju chansen att berätta om min rysliga vurpa om och om igen.

Skämt, jag ska tiga och lida, jag lovar. Nu är det hög tid att studsa ner  dunbolstren.

Timell ska till Högbo Bruk och jag får följa med, någon måste ju köra dit menar jag.

Natti natti och suss gott så länge  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Av Yvonne - 21 augusti 2011 09:54


Lördag, småkyligt och regnigt, men Svensk Vinnare i Norrköping. Finns bara en sak att göra, på med regnkappa och, varma dojs och så får man försöka få hunden att göra ifrån sig på gatan istället för i diket som han är van vid.   Skitlätt om jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards