Direktlänk till inlägg 6 november 2011

En helg i november

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting.

Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.

 Naturligtviskommer inga jordbävningar att bryta ut just där dom är, var inte ororlig.

Jo, det är alltså jag som talar, snusförnumstigt eller vad det nu heter, herregu´tre månader går väl  alldeles väldigt fort, när man har roligt då forstås.

Jag menar; sonen var i Spanien i  hela nio månader kan det vara jämförbart, eller???

Men nu ska jag komma till saken, Timell har åkt till Herning i Danmark, utan mig ååååh jämmer och elände, min egen lille  hund, mattes hjärta.

Hur ska det gå? Kommer han att minnas mig när han kommer tillbaka, och jag glömde klippa klorna... kommer han att bli halt???

Fyra hela dagar ska han att vara borta, vet faktiskt inte hur jag ska överleva, kan Danmark vara farligt för en liten hund tro??

Under tiden har  hunden lufsat runt i ringarna med sin uppfödare och vunnit, skaffat sig titlar, cert och cacib.

Så, kanske ska jag  hålla nästa förnumstiga tal med mig själv nästa gång, eller??



Nåja, livet går ju vidare, med lite god mat och vin lyckas men ju med det mesta. T.ex at få ut familjen i trägården för att städa, kratta löv och elda gammalt skit. 

- Kantarellsoppa, vitlöksbröd och vitt vin serveras vid brasan till lunch.

- Gluhwein  serveras lite nu och då när behovet dyker upp ( jag hittar inte dom där j---a prickarna som ska vara över u:et)

Järnplåtar vad gott det blev, man har ju jobbat i baren, ja, man var väl inte kung men ändå. 

- Köttgryta med rotfrukter och äppelkaka till middag, lite vin till det också då, för säkerhets skull.


Vill inte veta av att folk torkar ut och svälter ihjäl i mitt hem, den risken kan man inte ta på sig


Så har helgen gått, dags att börja jobba igen, livet paltar på och jag planerar vidare. Snart kommer världens knäppaste vovve hem och å blir matte lugn och nöjd igen.

Förresten så har jag inte varit så orolig om sanningen ska fram  skojar bara


  




    

Mysig lunch på lördagseftermiddag med familjen.


 

Mollberg håller koll på "matbordet"

 
 
Ingen bild

PO

17 augusti 2012 15:31

...ÄNTLIGEN en bild på din pigga,snygga gubbe......mer bilder på Robban!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Av Yvonne - 21 augusti 2011 09:54


Lördag, småkyligt och regnigt, men Svensk Vinnare i Norrköping. Finns bara en sak att göra, på med regnkappa och, varma dojs och så får man försöka få hunden att göra ifrån sig på gatan istället för i diket som han är van vid.   Skitlätt om jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards