Direktlänk till inlägg 17 november 2013

En dag i den usla mattens liv!

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27


Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.


Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund

Flås,flås, flämt, flämt

Den usla matten tittar på sin yngsta hund;

- Nähä du, vi var ute på promenad för en timme sen, försök inte

Saken är den, att trots att den usla matten hatar rutiner är det just rutiner som gör

allt fungerar, skit också tänker den usla matten, men vi var faktiskt ute och gjorde

allt för en timme sen.

Gå och lägg dig,,,,,,,!!

Den yngste hunden går in i sin bur och lägger sig, en stund, sedan...

Flås, flås,flämt, flämt, häsch, häsch

Gå in och lägg dig säger den usla matten igen med sin vassa störmigintenuröst.

Flås, flås. flämtet upphör.

Trim, trim, jobba, jobba, kamma, kamma osv..


Ehhh, va´tyst det är tänker den usla matten och ser sig omkring.

I den yngste hundens bur är det tyst och framför allt tomt, mycket tomt och den usla matten

blir lite orolig och visslar.

Det händer absolut ingenting förutom att Teddy hamnar i den yngste

hundens bur och den usla matten far iväg med ljuset hastighet för att leta efter sin hund.

Ingen har sett den yngste hunden och den usla matten får panik och springer mot utgången för att

leta.

Gud i himmlen, säger den usla matten som gått ur Svenska kyrkan, det här är straffet..

Har någon stulit min hund??

För ett par veckor sen har man bytt ut dörren till centrumbyggnaden till en typ, "snurrdörr" och framför

den stannar den usla matten och tänker; han kan inte ha klarat den, helt omöjligt, var är han??

Knappt har tanken passerat förrän den usla matten får se sin yngsta hund komma spatserande förbi den

nya snurrdörren och stanna framför dörren man kan öppna genom att trycka på en knapp, måste dock hålla in knappen i 5 sekeunder vilket den yngste hunden inte vet, så han tittar vänligt på de passerande runt honom och säger vänligt;

- Ursäkta kan någon öppna dörren för mig.


Den usla matten rusar fram och rycker upp dörren och skriker:

- Var har du varit???

Tror att det kom en massa andra haranger men kommer inte riktigt ihåg

Den yngste hunden tittar sårat på sin usla matte och svarar:

- Men, vad du skriker, jag har bara varit ute och kissat. Du hade ju inte tid, ville bara underlätta och jag

vet vilka buskar jag får kissa på.


På eftermiddagen tar den usla matten sina tre hundar på en lång och avkopplande promenad, vi måste koppla

av, det har varit en lång dag.

En kaffe latte vid slottet och sen tillbaka hem med tre hundar.....................eeh

Näst äldste hunden är borta och den usla matte ropar, visslar, skriker, gormar

Nå, vi repeterar inget, någon stil får vi lov att ha.

Den näst äldste hunden kommer inte och den usla matten får panik och rusar efter vägen för att kolla.

Man vet aldrig och bussen kommer ju var femte timma eller så.

Han står en bit ner i backen och kröker rygg, matte, ja den urusla alltså skriker: koooooom hiiiiiiiiiiiiiiit,

men den näst äldste sitter kvar, envist.

Till slut kommer den usla matten på att något kanske inte riktigt stämmer och springer ner för att se vad

som felar.

Tja, två kilo gräs typ, som vägrar släppa taget och efter att den usla matten hjälpt till lite ordnade allt upp

sig och promenaden kunde fortsätta.


Den näst äldste hunden; Jag sa ju att jag inte kunde gå med det där hängande där bak.

Den usla matten: Förlåt, såg inte riktigt

Den näst äldste hunden: Nä, men du kan ju kolla lite bättre nästa gång.

Den usla matten: Färlåt

Den näst äldste hunden: Ska tänka på saken


En dag i den urusla mattens liv, ska försöka bättra sig med hjälp av de tre smarta individer på fyra ben som hon

delar sin vardag med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Av Yvonne - 21 augusti 2011 09:54


Lördag, småkyligt och regnigt, men Svensk Vinnare i Norrköping. Finns bara en sak att göra, på med regnkappa och, varma dojs och så får man försöka få hunden att göra ifrån sig på gatan istället för i diket som han är van vid.   Skitlätt om jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards