Alla inlägg den 28 november 2009

Av Yvonne - 28 november 2009 22:08

Varför lyckas jag aldrig att vara klar med pyntet till advent. Igår åkte jag med färdigskriven lapp och handlade, ljusslinga (för kort) men man kan ställa in 8 olika  blink på den, julkaktus ( för den är så himla vacker), adventstjärna (fel kontakt) och så lite annat smått och gott som jag naturligtvis inte behöver.

Ja, sen borde jag kanske tänkt till lite, och provat de två ljusstakarna som fanns hemma, dom fungerar nämligen inte vad göra???  Sätta sig i bilen och åka och handla nya ljusstakar, naturligtvis. Åk till ÖB sa maken , och som den lydiga hustru jag är åkte jag naturligtvis till ÖB för att köpa ljusstakar för ja, typ 59 spänn/ ljusstake. Nu visade det sig att "stakarna" på ÖB som visserligen var billiga var bland de sneaste, skevaste och fulaste som jag någonsin sett. Tack för mig, iofs lite schampo, tandkräm och gröna dukar blev det ju, kan inte bara gå ut utan att göra av med lite pengar.

Så nya ljusstakar blev det, men inte så billiga som det var tänkt, svårt att lyckas hela tiden. Å andra sidan som det så vackert heter, jag är ingen billig typ, så det så, nu pratar vi inte mer om det.

Ja, just det, lyckades ju peta ner något ljusslingenät, ska bli typ terapiarbete för maken, han älskar när jag befinner mig i det här stadiet, julpyntsstadiet alltså.

Nåt annat nu, är nog tagen till nåder igen, efter långpromenad och filt i fotöljen så har Nyman börjat tina en aning. Dagisbarntendens sa någon klok person, min Nyman säger jag, min älskade lilla hund, han är ingen pudel men en dvärgschnauzer.

Jag har klippt ett par pudlar på nätterna, när en buss körde om mig runt trimbordet insåg jag att det var en dröm, men roligt är det. Hoppas att Sheila inte sitter och gråter framför spegeln

Nu väntar jag med spänning på resultaten från Norge, håller tummarna för många

Önskar alla vänner och övriga (som också är mina vänner) en härlig och mysig första advent, nu äntligen börjar det närma sig.

Imorgon dricker vi glögg och äter pepparkaka med gorgonzola, mmmmmmmmmmmm!!

Av Yvonne - 28 november 2009 00:15

Så kom han äntligen hem, mitt gullhjärta.

Han hoppade ut ur Sophies bil och traskade förbi mig bort till buskarna för att kissa, hade ju inte varit ute sen Karlskoga (2timmar oj) och fick man hamburgare i Arboga, bortskämda hund. Gick tillbaka för att hälsa på farsan (Mollberg), båda jätteglada i rumpan, inget morr, gruff eller annat mansdominerande tjafs.

Men matte då, näe vadå, hon finns inte.

Lastade in båda hundarna, kramade Sophie och åkte vidare til Enköping för lite julshopping, julstjärna, utebelysning, stearinljus osv. Härligt att köpa julgrejor jag älskar det här.

Vidare hem, vadå, vill du inte veta av mig så får det väl vara; min tanke till Nyman.

Här har man gått och längtat. Kan kolla på blocket.se det brukar finnas hundar där, så det så.

Nyman;

Åååh, hemma, yipee!! Kissa på busken, över till grannens dike och kissa och titta där kommer husse med Porschen!!! Woow, vad glad jag är, kan du flytta lite på dig matte. Ohhh, husse, äntligen hemma åååh, vad glad jag är. Ursäkta matte jag måste springa förbi här!!!

Nyman till matte;

OK, jag har haft det jättebra, men du lämnade mig.  Du finns helt enkelt inte!!! Vi får se imorgon, men så länge sover jag här, i min korg, långt borta från dig, Sviiiiiikare

Jag är negligerad, totalt, finns inte!!

Får vänta på bättre tider helt enkel, men han är hemma mitt gullhjärta och det här får jag helt enkelt stå ut med.

Straffet, hårt men rättvist, ja eller hur?

Och farsan Mollberg har sprungit omkring på dagens långpromenad så grisskit och lera sprutat så nåt gott har ju kommit ut av dagen.

Imorgon börjar en ny dag, är man förlåten tro. Sov gott alla!!

Ovido - Quiz & Flashcards