Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Snart är det söndag, yeeees!!

Av Yvonne - 8 december 2009 00:49

   Så, nu börjar jag få grepp om vilka som åker till Finland (Nordisk Vinnare) och vilka som kommer till Stora Stockholm.

Mollis och jag stannar hemmavid och försöker hålla fanan högt, alltså kampen kan bli hård även för en veteran. Men vi gör vad vi kan.

Vi åkte på ringträning, tänkte skriva ikväll, men nu är klockan över tolv, alltså nannatime mao, men, då blir det igårkväll, eller????  S--t samma!!

Mollberg och Nyman ligger högt på listan av Sveriges skitigaste hundar just nu, så jag sköljde av benhår och skägg innan vi åkte.

Så såg jag dom, långa, yviga täckhår på utsidan av benen, byxor, åååååååååååh veee och fasa. Imorgon blir det bad och plock med pincett!!!

Jag vet, nu överdriven jag en smula, men bara lite  

Hur som helst, ringträningen var jättekul som vanligt, det var mycket hundar och Mollefjoll och jag försöker springa med de stora grabbarna lite emellanåt, jättebra träning. Ska vi försöka komma med in i den "heliga" ringen på söndag måste han sköta sig, förra året skrek han så det hördes till södra Moldavien, liten överdrift, icke!!! Dom som var där minns, eller hur?   

Så, nu får det vara nog, som jag skrev förut, nannatime, hopp i lopplådan och suss gott!!

Snart är det söndag och jag längtar, kul ska vi ha eller hur??

Vissa kommer alltid i säng lite fortare än andra, wonder why?? Kan det vara för att täcka så mycket av sängen så att dom förskräckliga lakanen inte syns. Med tanke på tapeten bakom sängen.

Ve, igen, vad tänkte jag på???  

 
 
Birgitta

Birgitta

8 december 2009 18:15

Att ligga på en blomsteräng är väl inte så pjåkigt.

http://www.nogg.se/poppes

 
Ulla

Ulla

8 december 2009 21:45

Längtar också till söndag, även om jag inte har totalkläm på vilka som ska vart så ska det bli - kul!

Kram

http://www.xjar.nu

 
Sussie

Sussie

9 december 2009 12:39

Halloj vännen,
Lördagen gäller för mig, hade velat gå på söndagen också men måste tyvärr hushålla lite med krafterna. Trist men nödvändigt :(
Håller tummarna för dig och Mollefjoll i alla fall!
Kramis!

http://bullmamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards