Alla inlägg under juli 2010

Av Yvonne - 30 juli 2010 09:40


Efter diverse funderingar och information från annan källa kom jag fram till att det var lika bra att ta fram PM:et om Ransäter och kolla. 

Lördag, får alltså inte glömma att stiga upp och sparka tuppen i ändan, tidigt tidigt, okristligt tidigt.

Jag laddar bilen med alla mina tre och sen sticker vi, klockan 05.00 Jag tar med mig kaffemuggen, talboken av Dan Brown som är en av mina absoluta favoriter och kära alla, jag ska köra laglig. Har faktiskt inte råd med fler böter, isch nu finns jag i registret. Förresten om jag nu ska vara så sanningsenlig som det bara går så finns jag redan där. Har kört för fort en gång tidigare faktiskt, bara en enda gång, sant eller???

Nu lämnar jag det tråkiga ämnet  

Måste nog lämna det här och börja göra det ja ska för att hinna, det är inte läge att gå upp för att packa bil och bada hund imorgon natt, jag behöver sova så länge det går. 

Bada hund gör jag ikväll och packar bilen gör jag nu, snart, om någon timme eller två. Ska åka och göra några rundor först.

Så måste jag:


Ladda ner kartorna i min GPS

Kolla vädret

Hämta in min sko som just nu släpas in i häcken

Leta fram någon bra outfit, även det väderrelaterat

Packa ryggsäcken med hundgrejorna, framför allt stamtavlorna

Gå ut och hämta tofflan som hamnat på gräsmattan igen. Konstigt?

Kanske skriva en liten "attköpalista"

Visstja, ska nog inte glömma regnkläder. Kan bli blött, kanske, hmmm.


Det får räcka så länge, det är säkert 27 saker till men det kommer jag på under tiden. Grannen kommer att se mig stå och fånstirra på bilen ikväll, de är då jag försöker komma på vad jag har glömt. Som tur är kommer jag på det när jag baxar in mina grejor i något tält jag snyltat i mig i. 

Så får det bli, ha en bra helg, det tänker jag ha.   

  

Av Yvonne - 29 juli 2010 21:42

Det har faktiskt varit lite stiltje i mitt liv. Inte för att jag direkt sitter och rullar tummarna men inget så där jätteintressant händer faktiskt.

Lite småtråkigheter som jag inte har någon lust att prata om, får bita ihop istället för att bryta ihop. 

Idag har jag haft ledigt och sovit lite längre än vanligt, dvs jag gick upp som vanligt för att släppa ut monstret och det är det värt. Men sen blev det lite x:tra nannatime.

Tisdag, den stora vaccinationsdagen, för alla utom Mollberg. Jag tog tredje fästingsprutan, Timell sin 3-månaders och Nyman sin fyllapåspruta. Han var ganska sur faktiskt. Först var han tv,g irriterad på honom för att han skulle in i buskarna och stöka istället för att gå fint i kopplet och den lille skiten snurrade in mig för honom finns ingen speciell sida att gå på, man rantar runt runt tills man fällt sin matte/husse.

Nåja, skönt att få det gjort, speciellt min egen spruta som jag fick påminnelse om för två månader sen. Jag får ju komma in på utställningarna utan att visa papper så det är ju ok.

Lördag börjar den stora invänjningen för Timell. Iof är han van att vara med mig på jobbet men jag tror att det blir lättare på utställningarna för det händer ju saker hela tiden.

Idag har det regnat och regnat, så vi skippade långprommisen och tog små kissrundor istället, kände mig en aning lat. Men det får man tillåta sig att vara då och då. Har känt av min spruta lite, det brukar jag alltid göra, lite lite småkrasslig, om jag känner efter vill säga. Ha!!!

Imorgon har jag en del viktiga saker att utföra, lite shopping   kanske.

Åh, så var det ju det där med favoritrepliken, tja vet inte så noga. Lät bra i rubriken men...den finns nog.   

  


Av Yvonne - 27 juli 2010 11:49

Nu vaknar jag direkt, så fort man hör det där "öronflappandet" som det kallas i det här huset. Eller, gnället när man gäspar, det gäller bara den lille så det är lätt att höra och jag vet vad han tänker;

- Nu ska vi se, hinner hon hit tro? Eller hinner jag slå en liten drill på mattan först???

Men, inte imorse inte för då var matte på alerten (ett tag då) så allt hamnade på gräsmattan och nere i skogen.

För att inte störa den som fortfarande jobbar och behöver sova, satte jag mig, förlåt satte vi oss i soffan och slog på något underligt program som handlade om bantning. Alltid bra, man kanske kan lära sig något.

Det finns ett godkänt (i USA) bantningspiller som blockerade upptaget av fett och vad det nu var mer. Man är ju inte så alert så där tidigt. Men så himla bra, tänkte jag medan jag lyssnade vidare, varför har man inte hört om det här hemma (Sverige då).

Jo, kanske för att det fanns lite pinsamma sidoeffekter om man satt i sig för mycket fett som kroppen då inte tar upp.

När man släpper väder (fiser mao) kan man samtidigt få någon oljeliknande avföring som man inte kunde styra över.

Så, därför har vi inte det pillret här, tror jag.

Vidare, något som kallas "Raw food", gott och trevligt säkert, men där måste man ha gott om tid. I stort sett får man laga mat hela dagarna och det låt ju kul.

Hur man än vände och vred på dieterna så är dom ju faktiskt inte så bra. Vikt tappade man men upp gick dom igen, plus lite till. Har jag blivit fixerad tro??  

Slog över på en annan kanal och där låg någon och fick botox. Undrar lite, kanske är dags att skita (  ) i dom där urfåniga programmen och göra något annat, som att sova en stund till istället.

Just nu har jag andra saker att oroa mig för. Vet ju att det är semestertid, men det känns lite osäkert att inte ha några jobb alls på två veckor.

Har jobbat som en tok den senaste månaden och så helt plötsligt blir det tyst och lugnt. Nåja, jag får väl ta semester jag också då och försöka sätta upp Timell på bordet och ta lite ull.

Vilka underliga tankar det blev idag, nu tror jag att det är dags att vädra skallen och ta en promenad med doggsen.

Timell kan gå i koppel han, duktig och stolt spatserar han på. Mitt lille monster.


  

Av Yvonne - 25 juli 2010 22:14

Jag åkte iväg och träffade L8, bebisNoel, Jollan och Maria i Sala. Umgicks, pratade, drack kaffe, pratade, badade och putsade på Timell, blev biten och tuggad på av Timell, pratade vidare.

Ja, sen jobbade jag lite och försökte peta i mig lite mat emellanåt, men slarvade nog lite.

Fredag var det time att göra iordning hunden med stort M, som i Mollefjoll då för att åka till Köping på lördag.

Eller hur??

Jab borde ha känt igen tecknen, men det är långt mellan varven så jag glömmer. Människan, i detta fall jag, förtränger som vanligt allt som är otrevligt.

Nej Yvonne, du håller inte på att få hjärnblödning, det är bara en lätt släng av huvudvärk. Ett piller bara så blir det bra, det är ju utställning imorgon och jag har lovat att hämta grejor åt Ylva, köpa korg till Timell, stackars krake. Han har varit tvungen att köra bort Mollberg för att få egen korg. Så ska det ju inte vara, lille vovven.

Ja, så var det då det där med att få i sig ett piller, eller 44 stycken så att jag kan få dö, en snabb och smärtfri sådan. Himla svårt när det inte vill stanna kvar därnere, framåt tre-tiden insåg jag att loppet är kört. Ingen utställning för mig och Mollis, så var den här helgen förstörd.

Men som vanligt orkar jag inte sörja så värst mycket, livet går vidare. Eftersom jag aldrig fick i mig 44 piller av något då.

Nu är det nästan över och jag orkar höra ljudet av tangenterna utan att skallen ska spricka. Trist historia men nu är jag på G igen, Ransäter nästa.

Kommer ihåg att någon kallade Nyman för en piraya när han var valp. Tycker nog att han var en ganska mild piraya mot den som finns på mitt trimbord numer. Vad månde bliva, han är iaf söt när han sover och visst är det kul med en valp igen. Bäst att passa på att njuta för himla fort går det och nu är det snart dags för 3-månaders.

Hoppsan, glömde mitt lilla ego  

Av Yvonne - 20 juli 2010 20:25

Jösses jäklar, hur kan man komma på en sån dum idé, klippa klor!!!

Det kan man väl göra i solskenet utanför huset eller hur??

Undrar hur lång tid det tar att få en anmälan om misshandel, för maken till olåt får man leta efter. Samtidigt som munnen med de vassa (jävla) tänderna gick som en upphakad rävsax, kan inte i skrivande stund förklara vad det är men jag tycker att det är en ganska målande beskrivning. Den bästa jag kunde komma på medan jag beskådar mina perforerade fingrar och handleder. Nu är det ju så att jag är också envis och även om det bits av bara den, så klipps det klor.Det finns en till i familjen som har ett liknande beteende. Ska nog inte vara så orättvis mot Nyman för numer viftar han bara med skägget och visar sina tänder lite fint mest för syns skull, som sagt. Någonstans långt bak i hjärnbalken kommer jag ihåg att det var lite därför jag valde dvärgschnauzer, utmanande är ordet som beskriver den rasen, eller Timell. 

Jahapp, då har jag något att göra det kommande halvåret. Det behöver jag ju, för jag har ju inget annat för mig.

Så, när vi kampat färdigt, jag bara lite sårad och Timell bara sårad i själen kom en katt vandrande över tomten med ägarmin.

Elaka tanten smög in och hämtade Mollberg, höll för nosen och viskade; ska vi ta kissen, nu ska vi jaga kissen, ska vi ta kissen, he he

Försvarstalet; ja dom pissar överallt, framför allt på volvon, bara det. Sen vill jag faktiskt inte ha några katter, skulle jag det får det flytta in en. 

Ja, ja jag vet, det är elakt, men kattfan klarar sig alltid och lite kul är det.  

Vi stod en gång och tittade på en av grannkatterna, saligen hädangången vid det här laget, som försökt ta sig ett skrovmål på skatbarn tydligen. Dåligt val föräldraparet jagade kattstackarn genom allmäningen och dök med jämna mellanrum ner och nöp katten i ändan så den studsade och skrek.

Tyckte jag synd om den, icke, tuff luck, som man bäddar får man ligga. 

Nu börjar en av mina favoritprogram, Morden i Midsomer, som alla vet.

Mollberg kom iaf tillbaka nöjd, glad och full med gräsfrö, pissenisse sitter tryggt i något träd.

Inget är så uppfriskande för en vovve som en god kattjakt. Fniss, får jag skällnu?? Vitsig igen   var ska detta sluta!!




Av Yvonne - 19 juli 2010 21:39

Det var det, ny mobil alltså. Då skulle jag också behöva få en uppdaterad hjärnhalva, tror faktiskt att det räcker med en halva, men uppdaterad bör den vara.

- Har du knapptelefon tryck 1 för...tryck 2 för....osv.

Tilt  ?????

Vänta nu, var trycker jag...oj inga tangenter längre....var trycker jag nu??

Man kan ju undra hur länge folk har lust att vänta medan jag:

  • Letar reda på telefonen, för den är ju fortfarande på någon annan plats än där jag letar
  • Kanske hör den nya signalen, den låter inte som den gamla
  • Försöker reda ut nystanet som blivit av mitt headset, hur nu det kunde bli på det viset. När jag la ner telefonen i väskan var den snyggt lindad runt telefonen.
  • Letar som en galning efter knappen man trycker på för att svara....Hittar den till slut
  • INGEN DÄR, så lång tid tog det väl inte, eller??
  • Eller, hur i hela faderuttan kan batteriet vara slut, jag laddade ju det igår, eller var det i förrgår  

Som sagt, jag vill inte ha en vakumförpackad handduk för att jag köpt en ny telefon. Jag vill ha en uppdateringstinsats för min långsamma hjärna. Tack   

Nu tror jag nog att ämnet mobil, typ ny, är färdigtjatat. Den är fin iaf, min nya telefon, så jag kan ju gå omkring och stila lite med den. Så klart, nu pratar vi inte mer om det.

Jag tror nog att det var allt för dagen, förutom att Timell varit en sk painintheass hela dagen. Han försöker bryta sig ut, skriker om han inte får som han vill, hänger i skon och biter mig i hälsenan. Inget skämt, han hänger faktiskt där och det gör ont.

Idag tappade jag tålamodet och skrek åt honom, han försökte som vanligt sätta tänderna i mitt ben (dom kliar ju så, mmm) och fick en rejäl smäll när jag snavade över honom. Då satte han sig ner och skrek hjärtskärande vilket fick husse att reagera och titta förebrående på mig och tala om hur orättvis jag var. Han kan ju faktiskt ha gjort sig illa och så stor är han ju inte och han kan ju gå sönder. Eller hur!!! Han har lindat husse runt sin tass det lilla monstret. Ja, jag vet jag har ju längtat efter honom, så nu får jag gå och pussa honom lite lite. Just nu försöker han ta sig ut ur köket, han vill inte sova än, säger han. Det ska vi allt bli två om.

Imorgon, en ny arbetsdag, jippeee!!  

Av Yvonne - 18 juli 2010 12:18

Tänk vad bra det är med mobil. Just det här att man alltid kan få tag i den man söker, åtminstone på "talsvar" så att man kan tala om att man är försenad, eller ska gå in och fika hos någon innan man kommer hem, eller kanske  mera sant, ska bara sticka in i centrum och se om det dykt upp något viktigt.

Sen finns det ju en massa andra braatthasaker i mobilen, som tex kodminne, anteckningar, galleri för alla små gulliga kort på valpar, snygga bilder på hundar osv. För att då inte tala om adressboken med alla kontakter, den här gången hade jag faktiskt lagt ner extra mycket energi på att få det så komplett som möjligt, välarbetat mao.

Jovisst, man ringer ju på den också.   Som sagt mobilen kan jag inte vara utan, skitbra sak att ha och att man klarade sig utan den förut vet jag men nu gör jag det inte.

Det är väl därför jag tappar eländet i muggen, så att allt försvinner. Adressboken med alla kontakter har jag sparat på kortet, ett tag då. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, det blir till att gå igenom Eniro och lägga in alla igen. Tappade tom bort släkten, hmm.

Jag vet att jag tänkte skriva in koderna i datorn också, inte bara ha dom på mobilen. Men jag hann inte, hade ju bara ett par år på mig. Nåja, det är väl ingen ko på isen direkt. Det är bara att sätta sig och betälla nya koder, som sagt inga problem.  Sen får jag väl lov att krypa till korset och erkänna att jag gjort det förut, förlorat all info alltså.

Kan det vara när jag hällde ett halvt ton vatten över mig själv i Österbybruk, kan va´så faktiskt. För jag tror inte att det var när jag ramlade i vattenhindret på Friberghs golfbana, det tror jag inte.

  

Annars är allt som vanligt, dvs jag tvättar, stora blåsten är på och då får man utnyttja den. För det är ju härligt med tvätt som torkat ute. Mindre härligt är att man måste ta reda på eländet på en gång. Ja, man går igenom svåra stunder i sitt liv vill jag lova.

Idag ligger hundarna ute och knaprar på varsitt märgben, även den lille en stund. Sen gick han in och la sig att sova på husses fot. Dom andra är mer intensiva, vana benätare som dom är. Bra för tänderna och så får dom lite sysselsättning ett tag, för det är ju inte direkt något långpromenadsväder, det orkar vi inte med någon av oss.

Nästa vecka är det dags för lite utställning, börjar med Köping, sen var det väl Ransäter och så Svenstavik. Om jag inte missminner mig totalt ligger dom tre helger på raken.

Jag behöver något roligt att tänka på nu, hade ett mindre lyckat jobb i förra veckan som jag fortfarande bär med mig. Det kommer att hänga med länge, usch, vad skönt det vore att vara felfri. Men även solen har sina fläckar.   


Av Yvonne - 16 juli 2010 21:20

Ja, det är inte bara att jag skriver så, tänka sig. Jag har varit gift med samma man i 23 år. Så det så, och jag kan inte direkt klaga, nej jag ska inte klaga alls, det är faktiskt helt ok och jag tror inte att jag vill ha någon annan. Livet har varit väldigt bra dom senaste 25 åren så varför bryta ett vinnande koncept?

Häromdagen fick jag mig en tankeställare, jag sprang in och mixtrade med knapparna (igen) och tänkte att nu j----r hinner jag inte. Det är ju så i mitt liv att jag verkligen inte går förrän tiden har passerat och jag kommer att få örondropp (?) Till slut får jag upp knappen och allt löser sig, puhhh!!

Tittar ner och upptäcker att det är en kjol som ligger runt fotknölarna, say no more. Lite fånigt känns det, vänta lite, så behövde jag inte göra i detta fall. Ibland undrar jag lite, jag upplever inte direkt att jag saknar några förståndsdelar. Men ibland undrar jag, som sagt, hur tänkte jag???

Vidare, på min bröllopsdag;

Min lagvigde hade faktiskt tagit fel på datum, ca en för tidigt men jag är inte den som är den. Jag fick en flaska parfym i förtid och är det något jag inte förstår så är det hur man kan klara sig utan just denna vara. Parfym....!!!!!!

Ja älskar lukta gott, tro mig men det finns få saker som överträffar goda dofter. En gång när jag varit på bio, lutade sig en man över bänkraden och sa; Du luktar så gott så jag har orkat stå ut med den här dåliga filmen.

Jag kommer inte ihåg vad det var för skitfilm jag var på, men visst var det en fin komplimang.

Jag har varit väldigt dålig på att ta komplimanger men den här kommer jag ihåg och mina vänner den är gammal och lite ljuv. Synd att man inte förstår sig påkomplimanger då man får dom men nu i efterhand njuter jag av det.

Idag, med en eftertanke kan jag bara konstaterar att jag:

  • att jag fått en underbar valp som jag längtat så mycket efter.
  • att det inte finns några som helst restriktioner när det gäller skoinköp osv. Gud så viktigt!!!
  • Att Mollberg är så himla mysig och jag är så stolt över honom
  • Att jag får ha mina hundar, mina guldhjärtan
  • Javisstja, jag har ju ett barn, som är välartat, det hade jag glömt. Förlåt Felix, mitt allt 
  • Att jag har min man, och mina vänner. Hör upp alla, jag uppskattar er och vill inte vara utan er. Hur skulle det gå då? Antagligen bra, men jag vill inte vara utan er.

Livet är underbart och jag har inte tid att tänka på annat än att jag har det bra och roligt. Vad som fyller skallen just nu är Timell, vad händer?? Vi får se, under tiden får jag nog ta mig ett glas vin eller två. Det finns många fina valpar i omlopp, vi väntar och ser....

Sommarhälsningar, från "Lilla häxan"  så kan man väl fundera lite på vem som orkar vara gift med mig så länge som 23 år, då kan väl jag säga så, att det orkar min man

Tack för det min älskling, vilken tur att du finns annars hade jag blivit över. Isch!!

   Vår middag, bröllopsdag 2010-07-16  Tillbehör; sallad osv   

OBS! Icke godkänd gurka, enligt EU-regler. Screw Eu, jag äter vilken gurka jag vill.







Ovido - Quiz & Flashcards