Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

Bröllopp i Sigtuna, inte utställning i Svenstavik

Av Yvonne - 3 augusti 2009 20:29

Det spelar ingen roll vad man ska göra, dagen börjar alltid på samma sätt, ut med hundarna. Nu är det faktiskt ingen pina för att jag älskar att gå, men idag fick vi korta av promenaden lite pga värmen. Hundarna sprang in i varenda skuggplats och låg och flämtade tills jag hunnit förbi, sen högsta fart till nästa skugga osv.

Kl 15.00 på slaget var vi färdigpiffade, doftade gott och satt i bilen in till Sigtuna för att närvara på X & Christins vigsel någonstans, ingen visste var. Vi hann stjälpa i oss ett glas vin och skriva på kortet, sen promenerade alla upp till en gammal kyrkoruin, guidad av ngn typ av vigselförättare i blått, tjusigt!! Kort vigsel och naturligtvis jättevackert, jag grinade lite, för av någon underlig anledning är jag lite lättrörd.

Vi åt och drack jättegott, Christine var så vacker i sin klänning och resten av kvällen rullade på, halva sällskapet var ju från Norge och jag gjorde som vanligt, pratade på. Någon såg till att det fanns roliga drinkar i min hand, det var ju snällt. Tackar så mycket får jag väl lov att säga, sen kan man ifrågasätta om det var så bra, men omtanken var god. Tack tack, håret satt lite hårt åt igår, men det kostar att hålla sig på topp det vet jag ju:-)

Kul hade jag, sen kom vår kloke son och hämtade sina föräldrar, har ingen aning om vad klockar var, antagligen mitt i natten.

Nu börjar lugna vecka, ska trimma hundar, snart time för en utställning tycker jag.

P.S

Jag lovade att visa klänningen, nu gör jag det, med mig i:-)

 
 
Ulla

Ulla

3 augusti 2009 22:54

Vilken bakelse! Du är så tjusig i din fina klänning!!
Nästan(?)lika tjusiga var vi i helgen - vi slapp regnkläder och det var fantastiskt. Saknade dig på utställningarna. Förstår att det är lite svårt att både gå på bröllop och ställa ut hund samtidigt - på olika platser dessutom. Där räcker ingen simultankapacitet i världen förståss. Utställningar blir det flera, men hur ofta är man bjuden på bröllop?

Kram
Ulla

http://www.xjar.nu

 
The other

The other

4 augusti 2009 09:28

Nä men vilken pingla!
Tack för det trevliga samtalet! Kom och hälsa på snaaaaaart!
Kramar från Alundaflickorna

http://virvlans.bloggagratis.se

 
Sophie

Sophie

4 augusti 2009 17:04

Men hallo, vilken puma:) Vi saknade dig i helgen ska du veta. Hoppas allt är bra med dig. Kramiz

http://www.kennelhilfie.dinstudio.se

 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

4 augusti 2009 17:45

Vilken pingla till matte Nyman & Mollberg har:-) Då vet vi vilken klänning du visar hund i nästa gång:-)

http://www.brackets.se

 
Maria

Maria

7 augusti 2009 21:50

Tjenare Partypinglan..... Synd att du inte var med i Svenstavik.... Saknade faktiskt dig där:-) Men det får vi ta igen i Sunne:-)

Kram

http://www.kaspelix.bloggagratis.se

 
Sussie

Sussie

8 augusti 2009 12:33

Åååååhhhh...så fin du är :))
Å vilken snygg färg på huset!
Kramis :)

http://bullmamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards