Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

Så less jag blir

Av Yvonne - 12 augusti 2009 00:29

Så här är det, man blir uppringd av någon vänlig person som vill sälja något eller, vill att man ska gå med i någon bokklubb, eller abonnera på lotter eller någon guldpeng eller något annat som absolut inte vill ha. Det som är helt säkert är att det kommer att kosta.

Nåja, hur som helst, dom som ringer sköter förhoppningsvis ett jobb och förtjänar inte att bli illa behandlade, varken av mig eller någon annan. Så när jag sitter där försöker jag tala om så vänligt jag kan att; nejtack jag vill inte ha, trots att jag är utvald eller, jo jag har varit med men jag vill absolut inte fortsätta.

Känns igen, eller hur?

- Hejsan Yvonne, jag heter blablabla och ringer från xxxx och du har precis blivit utvald (visste väl det) att prova våra exklusiva trosor alldeles gratis!!!

- Nej tack, jag står över den här gången.

- Men dom är verkligen enormt populära, kan jag inte få skicka ett prov till dig, alldeles gratis (igen)

- Nejtack, jag vill verkligen inte ha era trosor, jag vill helst köpa sånt själv direkt i affären (trött och less men trevlig)

- Dom är verkligen riktigt exklusiva och så är dom gratis. Kan jag inte få skicka ett par på prov, gratis...

Suck, nu går en liten säkring, jag känner det, men som den vältrimmade servicemänniska jag är svarar jag (vänligt).

- Nejtack, jag vill inte ha era fula axelkalsonger!!

- Va???

- Jag vill inte ha era axelkalsonger, jag föredrar att bestämma själv hur min underkläder ska se ut.

- Sa du axelkalsonger?

- Ja, och jag vill inte ha dom inte ens när dom är gratis(fortfarande trevlig)

- Jaha, tack så mycket då.

Jag undrar om jag slipper att bli uppringd av den kalsongförsäljaren, nu är det bara lott, guldpeng, bok och diverse andra man ska försöka bli av med.

Jag står fast, trevlig ska man vara men visst blir man lite lätt trött i rösten när man förstår vem som sitter i andra änden, inte syrran direkt.

Men trevlig ska man va´eller hur?

Liten väderprognos så här i slutet, det regnade idag så jag åkte till biblioteket och lånade åtta talböcker. Måste ha något i bilen, börjar jobba nästa vecka, ack och ve!!

Sleep well out there,


 
 
Sussie

Sussie

12 augusti 2009 11:55

Ett litet tips: www.nix.nu
Kramis!

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne "herself"

12 augusti 2009 13:13

Tack för tipset, ska uppdatera det, trodde vi var med där, men men:-)

 
Ingen bild

Syrran

12 augusti 2009 16:38

Ja, för syrran är ju så himla trevlig så då blir man inte trött :). Nix är bra men funkar tyvärr inte om man har en tidigare relation, typ har prenumererat eller köpt något från dem tidigare, då är man redan inne i deras listor. Men, axelkalsonger funkar ju så; Keep going! Funkar säkert på lotter och guldpeng också, prova får du se. Få se vem som skrattar mest :) Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards