Direktlänk till inlägg 5 september 2009

Släktträff en solig dag i Borensberg

Av Yvonne - 5 september 2009 20:26

Idag har vi firat makens faster, hon har tillbringat 90 år på den här planeten, lite imponerande tycker jag, bestämde för att det ska jag också göra, kan bli kul (ler). Men för att vara på den säkra sidan tänker jag fortsätta att leva här och nu, inte vänta.

För att kunna delta i firandet togs "The Car" ut på en dryg 50-milatur (råkade skriva 20 först), solen sken och jag älskar att åka bil i det vädret. Vi lever i ett vackert land, så säger jag var vi än är, men det är så sant.

Någonstans före Linköping fick vi sällskap av Corvette som gjorde allt för att hetsa till tävling bland alla lördagsbilister.

Såååååååå töntigt, halvgammal gråhårig och bitter, han fick fräsa iväg ensam i sin plastbil.

På hemvägen körde vi förbi ett par Volvo T-gul tror jag dom kallas, en av dom körde upp  och hetsade, lyckades också, felet var bara att han inte hängde med, ååååååååååååh så dåligt.

Volvo använder man ju när man ska packa in barn, hundar, kassar, ryggsäckar, mattor, hundburar och annat smått och gott, inte låtsas att man har en formel 1, heerre gud!!!!!

Jag har mao haft en bra och händelserik dag, förutom att jag inte vann 211 000 kr på Sommarkrysset, var det verkligen inte min tur nu?

Nästa helg åker vi till Höganäs och Sofiero, Mollberg Nyman och jag, Nyman är med som sällskapspojke.

- Felix & Carro, tack till er som åkte hem och släppte ut mina odjur, samt åt upp älgfärsbiffarna:-) så jag slapp.

- Tack älskling för en mysig dag, du är bäst!

- Evert, förlåt jag tror jag glömde krama dig hejdå, men det gör jag nu. Kram!!

- Maria, nästa gång får du följa med så vi får ses. Det var ett år sen sist. Kram till dig med.

Först en vacker bild från släktträffen, eller hur, och så sån där "före ovädretbild", på väg från Märsta, min bror sa att det var OK att vingla lite eftersom det var så vackert. Hmmmm






 
 
Ulla

Ulla

6 september 2009 00:24

Oh - du är så klok!Lev NU men ha perspektivet framåt!Att leva till 90 med alla (?) funktioner i behåll är bara så fantastiskt! OM någon ska fixa det så är det du!
Kram
Ulla

http://www.xjar.nu

 
Sussie

Sussie

6 september 2009 10:21

Vi trodde också att det var vår tur att vinna igår kväll men nej då...
Härligt med släktträff o pigga 90-åringar :)
Ska vi springa på varandra i helgen kanske?
Kramis!

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jagsjälv

7 september 2009 21:10

Hoppas så att vi hinner prata lite mer än förra vändan:-)
Vill gossa lite med dina voffisar.
Kram tillbaka

 
Ingen bild

Jagsjälv

7 september 2009 22:05

Ulla,jag ser fram emot lite sällskap på min 90-årsdag. Du är så välkommen!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards