Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Så, nu är den här

Av Yvonne - 7 september 2009 21:10

Min soffa alltså...

En ung trevlig man kom inbackande precis när jag börjat dammsuga, så jag hörde naturligtvis ingenting.

Hundarna var i vägen men det var ingen fara sa han när jag bad om ursäkt, han i sin tur bad om ursäkt för att han var sen, och då sa jag att det gjorde absolut ingenting alls, för jag hade ju som sagt börjat dammsuga.

När maken kom hem provsatt han och sa; hmm den är inte så mjuk.

Jag; näe men den är snygg, eller hur?

Vi enades om att den var snygg, tyget hade en bra kvalitet och färgen är snygg. Svart med lite inslag av brunt och grönt, sånt ger liv åt tyget och ett mjukare intryck, sa säljaren.

Som, by the way glömt bort att beställa min TV-bänk så den kommer inte förrän om 10 dagar. Innan jag hann hetsa upp mig talade han om att han klantat sig, bad om ursäkt och kör naturligtvis ut den till Shoemonastery utan kostnad. Ja, så var det löst, måste ut och shoppa lite kuddar nu, sådana som är snygga, tål hundkrafs och inte får fula fläckar av ev. blött skägg. Inget lätt liv man lever.

- Ingen av hundarna har varit uppe i soffan än, sa jag stolt till en nyss hemkommen man.

- Nähä, men nu ligger dom där båda två, sa mannen.

Undrar om jag har valt färgen efter hundarna trots allt, kan jag verkligen ha blivit så knäpp?? Jag gick och hämtade kameran.

 
 
Sussie

Sussie

7 september 2009 22:08

Den är ju som gjord för pojkarna :)
Snygg!
Kramis :)

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

syrran

8 september 2009 08:52

Men, det var väl skönt killar, att matte äntligen fich hem en ordentlig soffa så ni har något anständigt att ligga i när ni tittar på tv eller tar en tupplur. Matchar bra! Puff puff från mofter

 
Maria

Maria

8 september 2009 15:15

Men den är ju jättesnygg och grabbarna passar jättebra i den:-)

http://www.kaspelix.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

9 september 2009 21:43

Man snöar in på färger - vi har OCKSÅ ny soffa. Vald i praktisk (och snygg) färg - svart. Fast utan andra färginslag (förutom den smuts som lägger sig på sitsen...) eftersom vi (jag?) valde den i praktiskt material - skinn. Svart soffa & s/s dvärgschnauzer - lovar att de syns dåligt, det blev rena kamoflaget och det hade jag ju inte tänkt på. Hundarna hade nog gjort sig bättre med en annan bakgrunds färg, fast man ska kanske inte köpa soffa efter sådan kriterier trots allt?

Ulla

http://www.xjar.nu

 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

10 september 2009 07:40

Kanonsnygg soffa!! Du har ju redan kuddar i soffan:-)

http://www.brackets.se

 
Ingen bild

ann

18 februari 2010 17:48

Hoppas alla stjärnkuddarna passar i den nya fina soffan.
Tack för en trevlig blogg. Väldigt underhållande.
Hälsningar Gripsholm på Landet
(väninna med Christina Ling-Larsson)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards