Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Rättelse, gu'bevars

Av Yvonne - 8 september 2009 21:53

Hur kunde jag, ååååh, jag har gjort fel, må gudarna vara mig nådig så jag inte får all världens olycka i huvudet.

Ja, eller hur man nu skriver, tänkte jag skulle vara lite dramatiskt.

Saken är den, jag skrev ju min soffa och min TV-bänk, det skulle naturligtvis varit våååår soffa och våååår TV-bänk.

Så, nu var det tillrättalagt och jag slipper ta mitt pick och pack och gå ut och lägga mig på gräsmattan. Även solen har sina fläckar, det är inte lätt att vara perfekt hela tiden. Oskyldig

Annars har det inte hänt så mycket mer än att jag fått ett "fyskämsmeddelande" från biblioteket, jag har glömt och lämna tillbaka en talbok. Bålsta har ett mycket bra bibliotek med en hyfsad ekonomi vad jag förstår, och det beror helt och hållet på mig. Tiden går så fort och vips hade lånetiden gått ut och jag har inte hunnit lyssna klart, glömt bort eller vad det nu är jag inte kommer ihåg, eller har glömt, ja osv. 

Kan man dra till det där med solen igen eller?  Vad kan en stackars stressad kvinna i karriären göra. Låt mig tänka så ska jag nog komma på några bra ursäkter till.

Sen finns det ju andra som bara tar till vara tiden, myser i de sista solstrålarna innan hösten slår till. Läst en bok och gjort lite anteckningar i hundboken. Lägga in datum för bad och trim, kanske, betungande blev det iaf.

Javisst, så var det ju bilden på "Bilen", så här kommer den. Kanske kan jag med lock och pock (?) få en från andra hållet också. Fast det är ju den här ändan (he he) som syns mest, mallig jag?? Inte dåCool

      

Nyman vilar

     

Porschen

 
 
Birgitta

Birgitta

8 september 2009 23:59

Vadå bil på bloggen? Det är ju en hund?
Men sen kom den vilken kärra du har o åker i. Inte dåligt måste jag säga.

http://www.nogg.se/poppes

 
Ingen bild

Jag själv

9 september 2009 08:19

Den är riktigt häftig att åka i, men ingen hundbil direkt.

 
Ingen bild

syrran

9 september 2009 09:00

Tagit en paus i antecknandet? Vad lurvig du ser ut på bilden :)

 
Ingen bild

Jag själv

9 september 2009 10:19

Ha ha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards