Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Bada, föna, trimma, borsta, packa, packa, packa, oj

Av Yvonne - 10 september 2009 20:55

Jag utsätter mig för det här igen och igen, gratis är det inte och massor med jobb innan...

Man nervösplockar i veckor på den hunden som för tillfället är med på utställningarna, vid TV:n, i köket, ute på solstolen (ha ha, nu var jag rolig, men..). Maken blir lite less och påpekar att vi faktiskt är inne i huset och där trimmas inga hundar. Så rätt så, men jag kom inte ihåg, f´låtSkäms

Man planerar kläder för div. olika sorters väder, bara det. Jag som har ett elände varenda morgon när jag ska klä på mig. Packar hundväskan (lite lättare faktiskt), och sen ut i bilen med trimbord, väskor, vagnar, burarna osv osv.

Ringde nu ikväll och skulle avboka rummet på Scandic i Helsingborg, har ordnat billigare boende. Tur för mig, för det var felbokat. Kul om vi dundrat in med väskor, hundar mm bara för att upptäcka att det inte fanns något rum till oss, hoppsan sa! (nu pratar vi inte mer om de')

Förresten, klockan är mycket och jag har inte hunnit med någonting av det där än..

Har ju hela natten på mig, men imorgon, då bär det av till Helsingborg. Jag har aldrig ställt ut där förr, men jag har varit där massor av gånger. Arbetade ju på Trafikrestauranger en gång i tiden, i min vilda ungdom.

Men, det får bli en annan gång.

Ha de' gott, sov sött, tjingling och håll tummarna Kyss



 
 
Ingen bild

Frida

10 september 2009 22:24

Då ses vi i Skåne på lördag, ska bli skoj! Var bor ni någonstans föresten?

 
Ingen bild

Ziss

11 september 2009 16:52

Halloj,,här packas det oxå..:) PUH,,
Var ska ni bo ? vi har hittat ett B & B i Höganäs, ska bli mysigt.
Vi ses imorrn,,Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards