Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Inventering!!?

Av Yvonne - 15 maj 2010 08:56

Den sker varje vår, när man som idag vaknar upp och solen skiner, det är varmt och skönt och fåglarna skriker.

Var i hela faderullan la jag dom där byxorna, shortsen eller vad man nu letar efter.

Har jag kastat dom, men inte var väl dom så fula osv.

Nu är jag där igen, flera garderober fulla med ingenting att ta på sig. Shopping, ja inte idag då förstås, men ett par nya brallor av något slag måste man väl inhandla, tycker jag.

Igår satt jag och skrev i solskenet, inte idag. Det går inte att sitta så, man ser ju inget, soleländet bländar. Så idag blev det den fasta eller stationära om ni vill ha det så..

Åkte hem till L8 som visade hur hon bokförde och si på 1000 då ramlade poletterna ner med ett skrammel, har full koll nu  så himla komplicerat e´re ju inte. Det komplicerde med bokföringen är ju att vara ordentlig och sätta in allt på en gång. Så, då ska jag försöka med det och det är nog det som blir det mest komplicerade i den här historien. Jag ska börja på en gång, jag lovade just mig själv att så får det bli, annars blir det en katastrof när man väl måste.

Tittade även ner i valpkorgen där det fanns 8 stycken veckogamla snuzzrar, spännande tycker jag. Ska bli kul att se hur dom utvecklar sig

På måndag kommer en av Nymanvalparna för sin första trimning, 4 månader och vild säger matte. Jahapp, så då kanske man får ett hål till i handen, det andra håller ju på att läka. En snygg ljusgrön färg har framträtt men annars ser det riktigt snyggt ut.

Såg förresten ett par av Nymans barn på cupen, riktigt fina, det ska bli kul att se hur dom går vidare. Konstig mening det blev nu då!

Nåja, måste springa iväg med djuren, får snart besök så nu måste jag gå och sätta på mig dom där brallorna som jag fortfarande inte lokaliserat, men skam den som ger sig. Jag gör ett nytt försök, ha det bra i solen så länge, för visst lyser den överallt?   



 
 
Maria

Maria

15 maj 2010 11:38

Solen lyser med sin frånvaro, hi hi fyndiga jag :-)
Här har det faktiskt regnat hela dagen.
Visst är det väl konstigt att garderoben är fylld med det där ingenting hela tiden??

Jag var ju i Ullared och hittade mysbyxor....Hm...
sånna där med mjuk resor du vet... Illa..bådar inte gott... Men sköna är dom..

Kram ses på fredag :-)

http://www.kaspelix.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards