Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Hmm, vet inte vad jag ska ha för rubrik???

Av Yvonne - 19 maj 2010 23:02

Kan ju inte kasta bort dyrbar tid på att fundera på en bra rubrik, eller hur? Antingen kommer den direkt eller så får det vara.

Började dagen med en svettig promenad, inte för att jag jagade i full fart precis utan mer för att det var så himla kvalmigt. Nu blir det åska, årets första, hmmm hinner jag hänga ut tvätten tro?

Men, man måste ta chanser i livet och si på 1000-an, solen kom, hann hänga ut hur mycket tvätt som helst och torr blev den också. Någon missade något väsentligt, vädergubben eller den som bestämmer vädret, vem nu det är.  

Jobbade hemifrån idag, det är lyxigt värre det. Jag har ju fortfarande inte fattat att när jag fnattar runt och duttar till det med mina saxar och kammar och klipper små fina svansar så är det numera mitt jobb.

Nog för att jag haft roliga jobb, dock inte mina sista tre år, men det berodde mer på den bukstinne fjanten som kallade sig chef. Men det är en annan historia, nej nu njuter jag varenda sekund trots att det visas en tand eller två då och då.

Häromdagen när jag skulle lämna ut en hund råkade jag titta på väggen för det satt något underligt där.

- Titti, du har något konstigt på väggen!

- Hur ser den ut?

Jag beskrev..

- Ska jag slå ihjäl den??

- Nej, för f-n, det är ju 1.50

Hoppsan, det var en syrsa, det gäller att tänka till och komma ihåg att man bytt miljö. Ödlemat...

Är det någon som vet hur mycket 1 kg sån där "magottliknande varelser" kostar (mask, typ)?

Kommer inte ihåg riktigt nu vad den kallas, men lika mycket som löjrommen från Kalix dvs drygt tusen spänn, känn på den. Kan säga med största säkerhet att jag kommer att hålla mig till löjrommen jag, helt klart.

Har en liten reflektion över mitt nya yrke, alltså man pussars ju lite och gossar en smula, det hör ju liksom till. Sen i bilen på vägen hem sitter jag och undrar om jag fått hårväxt i munnen. Det känns lite luddigt, så att säga, undrar om jag ska sluta prata, sjunga och bara väsa genom mungipan, klarar man sig bättre då tro?? Hur som helst, det är väl det enda negativa jag kommer på just nu.

Ska hoppa in i duschen och fundera över hur vi ska packa bilen, sex hundar, Maria, Jollan och jag. Spännande, både med utställningen och hur vi ska få plats med allt nödvändigt. Det löser sig, för det gör det varje gång, men det hjälper till när man ska somna. Brukar komma till hur burarna ska stå och trimbordet, sen smäller jag av.  

Hässleholm nästa alltså, nära och bra för en Skoklosterbo, nåja avståndet har aldrig skrämt mig. Däremot bensinpriserna, bara tanken kan ju framkalla både frossa och stora skälvan, nix det förskjuter jag.

Ha en trevlig kväll kära ni som läser detta, och till mina kära "gamla" arbetskamrater; er saknar jag verkligen, men livet går vidare och lugnet har lägrat sig. Må bra alla, det tänker jag göra  



 
 
Sussie

Sussie

19 maj 2010 23:43

hahahaha...man får inte vara trött när man tittar in här för att kolla läget ;) Jädrar vad du får med mycket!
Jasså ni ska till Hässleholm, va kul! Då håller jag tummarna!
Undrar när vi ska få till den där kaffestunden???
Kramis :)

http://www.kenneltwix.se

 
Ingen bild

Honsjälv

20 maj 2010 00:06

Tja, nu får det väl bli av snart tycker jag nog.
Kramis:-))

 
Ingen bild

Ziss

20 maj 2010 07:11

Ska bli kul att ses i Hässleholm ;))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards