Direktlänk till inlägg 28 september 2010

En söndag och lite till

Av Yvonne - 28 september 2010 00:15

I söndags döptes lilla Tyra Märta Maria, min brorsdotter. Tyst och snäll fann hon sig i att få vatten på huvudet. Faster däremot lyckades inte alls vara lika tyst och snäll.

Vad är det med kyrkor som gör att jag inte kan sköta mig, jag är ju faktiskt inte fem år. Trots detta kan jag inte hålla mig för skratt och när man ska försöka skratta tyst så snarkar man, som vanligt pratar jag för mycket och sen lyckades jag t.o.m svära, va!!  Fast lite måste jag skylla på syster 2 för det var hennes fel att jag började skratta, inte mitt. Tur att det var en kort seremoni så jag inte hann utmärka mig för mycket och det var en fantastiskt vacker kyrka.

I Tyras mors släkt hittade jag den dam jag alltid försökt bli och nu vet jag varför det är lika bra att ge upp, (se ovan). Jahapp!

Nåja, en trevlig söndagseftermiddag blev det med mycket god mat och det är så kul att ha fått kontakt med min lillebror igen efter så många år. Lillebror, eller hur, militär och sisådär 1,95 i strumplästen, tror inte han är över 2 meter fast det känns så. Kan lika gärna skita i dom höga klackarna för dom hjälper inget i alla fall.

Idag har jag klippt Mio, 4 månader, en pudelidudelidej, isch då. Ja, inte att det var en pudel utan att jag skriver som jag gör, har tittat på Simsons för mycket, kräääk, hulk  

För att komma till saken, jag har med hjälp av kära vänner och kollegor lärt mig att lyssna och göra som kunden/ägaren vill. Så jag klippte exakt som matte sa, jag var väldigt noga med att fråga om allt, från nosspets till svans, öron, ben allt. Fick en jättenöjd matte och det är ju värt mycket, Mio fick godis, puss och en sväng ut i busken för att kissa. Lille livet, det blir ju inte så mycket kvar när pälsen försvinner, ack så söta dom är.

Ovanstående gäller naturligtvis allt utom dvärgschnauzer, den görs enligt mallen och ingen har klagat.

Har precis konstaterat att jag inte jobbar 4 dagar i veckan som jag tänkt utan minst 5, men vem bryr sig. Jag ska försöka bli miljonär och då får man slita   vad är det man säger, fan tro´t. Men det är kul att jobba.

Nu är klockan mycket och jag är pigg som bara attan, undrar om en sväng i soffan framför en taskig serie kan hjälpa. Tror jag gör ett försök.

Tjingeling till nästa gång  

 
 
Maria

Maria

28 september 2010 00:48

:-) Vilken tur att inte jag var med... Jag har också lite svårt att inte höras i kyrkor:-)

Snart ses vi i Sunne :-) Underbart :-)

Kram kram

http://www.kaspelix.com

 
Ingen bild

Ulla

29 september 2010 07:40

Vill bara säga att jag blir så glad av att läsa din blogg:-))) Har blivit beroende av den och måste kolla varje dag om det finns något nytt att läsa. Alltid lika positivt. Tack!!!!

 
Ingen bild

Honsjälv

29 september 2010 23:41

Ulla, vad glad jag blir. Tusen tack.
Kram

 
Ingen bild

Tyras Mamma :)

3 oktober 2010 00:43

Underbart att du kom till Tyras dop! Vi måste bara ses snart igen! Måste bara få hem din "lille"bror från haven i söder! Kram L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards