Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Yvonne - 17 juni 2010 22:08

Som sagt, idag skulle det klippas pudel och det är nog faktiskt så att det är en av mina favorithundar. Inte bara för att dom har ett underbart temperament utan för att det är så himla kul att klippa dom.

Den lilla svarta, 10 månader, var en riktigt fin liten flicka med kraftig päls och skulle kanske ställas ut så småningom. 

Det är ju inte första gången jag klipper en pudel men lilla Ella var lite xtra. L8, jag tänkte många tacksamma tankar om dig, för att jag fått spendera så mycket tid hos dig på Hälla och fått lära mig klippa pudel från grunden.

Jag handklippte henne, kom ihåg alla knep och var riktigt nöjd, hon blev så jättefin. Matte var helnöjd och på vägen ut mötte hon bekanta så jag fick lite reklam. 

På tal om det, Allra bästa vän, Jenny. Tusen tack till dig som rekommenderar mig. Jag lovar att jag tar väl hand om dom som kommer och tack för att jag fått komma till dig och lära mig trimma terrier. 

Man får en bra grund att stå på, det behövs så här i början.  


Så allt är frid och fröjd, ja nästan då. Jag har faktiskt ingen röst just nu. Att försöka prata gör ont och låter illa, men jag är pigg och gla´, yepp. En kund som ringde och bokade tid idag sa att jag lät som jag druckit tre flaskor whiskey, det var ju trevligt, själv tycker jag att det lutar mer åt sju stycken. Men då skulle jag väl antagligen inte kunna prata alls.

Att ropa på hundarna kan jag glömma. Tur att jag kan vissla!!!  Så det finns nog en mening med att jag glömde anmäla till Jönköping, för det var säkert förutbestämt att jag skulle förlora rösten, eller hur? 

Tur att mannen i mitt liv är innehavare av hostmedicin typ starkare, snyltar lite på den. Den hjälper men ser till att man får lite ont i magen för säkerhets skull. Av två onda ting, ni vet....

Nu ska jag nog sluta för idag, tänka sig nu är det sommar och jag somnade i soffan i eftermiddags istället för att gå ut i solskenet, hmmm.

  


  

Ovido - Quiz & Flashcards