Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Yvonne - 16 juni 2009 20:10

Vi ska tävla hela sommaren Mollberg och jag, min underbara lilla hund som tycker att utställningar är så kul. Han dundrar runt, har så mycket motor, och säger skynda dig matte, jag tror att han gillar rörelser, domarn. För dom kan ju prata våra hundar, eller hur?

Idag kom det PM och nummerlappar till Borås. Drog en lättnadens suck  eftersom jag glömde anmäla till SSPK's utställning i Österbybruk för ett par veckor se'n. 

Nyman, kloklippning=ett till några till tjuvnyp

Står där med lillfingret i hans mun och han håller ganska hårt, jag håller i skägget och säger åt honom att släppa mitt finger och att det faktiskt är jag som bestämmer. Försiktigt, försiktigt stänger han munnen ännu mer och så får jag bända upp munnen på det envisa odjuret.

Tyvärr måste jag erkänna att jag själv för ganska många år sedan var känd för att stänga munnen om andras fingrar, läs tandläkaren, och en kattsvans som aldrig mer blev vad den varit. I och för sig borde det vara preskiberat vid det här laget. Nåja, efter avslutad kloklippning gick han in och bäddade ner sig i min säng, med rena lakan, det är straffet. Han var inte nybadad direkt.

Har inte hunnit lyssna så mycket på min isländska thriller, många planeringsmöten på telefon nu:-)

Hoppas att jag vaknar av solen imorgon också, jag måste på nåt sätt få bort min fyrkantiga urringning snart (ojämn solbränna efter en blus)

Hej hopp i sommarnatten

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards