Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Yvonne - 4 juli 2009 19:46

Mollberg ska hållas i form, kroppsligt och i pälsform. Han står tålmodigt och låter mig göra vad jag ska. Men visst läser man vad dom tänker;

-vänta nu gjorder inte vi det här alldeles nyligen.

-alltså är detta verkligen nödvändigt, jag tycker att jag är ganska snygg som jag är, eller..

Tro det eller ej, det fanns saker att göra med den pälsen och det vi ser fram emot är Köping.

Jag har inte varit i Köping, men jag åker förbi både nu och då, vägarna bär förbi Köping sas. Nu ska jag försöka stanna där, ska bli skitkul.

Förutom Soffan jag skrev om igår (soffran skrev jag visst) har jag hittat en jättesnygg TV-bänk. Tror att jag ska vara färdig med vardagsrummet till jul. Finns vissa som bara suckar och säger, visst visst, den är snygg. Hur ska jag ta det, spring och köp eller?? Jag tar det säkra före det osäkta, jag springer och köper. Försäljaren i den affären har insett att jag är ett säkert kort och hakar på så fort jag kommer in, man vet ju aldrig.

Nåja, så illa är det faktiskt inte, det är faktiskt värre när jag är i skoaffärer.  Alla måste ju inse hur viktigt det är med skor, man måste ha skor till jobbet, till den lilla svarta, låg klack till dräkten (affärsmässigt) högt till den lilla rosa jag ska ha till brölloppet (Svenstavikhelgen) osv. Ja och så är det platta skor eller sandaler till utställningen. Jag kan komma på hur många varianter som helst för att behöva nya skor, och handen på hjärtat, jag är ju inte ensam om att vara medlem i "måstehanyaskort-klubben". Jag har alltid ett mycket nöjt grin i ansiktet när jag går därifrån. Känner mig upplyft på nå't sätt.

På tal om Svenstavik så svider det lite att jag missar den helgen, men våra  vänner gifter sig och det får man inte heller missa. Mollberg får ledigt den helgen. Vi kommer igen!!

Annelie, det är kul att måla, Sophie kram!!

Till alla mina kära vänner som krälar runt i ringarna och tar underbara foton av mig och Mollberg. Tack söta ni ( ska dra in magen på näsa gång ) men dom blir så fina,

Njut av solen, ett bra vin och en bra bok/Kram


Ovido - Quiz & Flashcards