Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Nu måste jag ha en "Attgöralista"

Av Yvonne - 1 april 2010 22:18

   Visst tror man att man ska kunna komma ihåg allt, hur svårt kan det vara. Jag menar möte med banken, köra bilen till service, boka av tandläkartider, vaccinera hunden osv.

Men nu har jag snubblat på målstrecket ett par gånger och ska snart börja arbeta med eget, så nu inser jag att det finns helt enkelt inte plats för mer "komihåg" i huvudet. Det är fullt, jättefullt så nu får det bli pärmar och anteckningsböcker. Har ett par små stiliga anteckningsböcker som ligger och väntar helt oanvända, en är orange!! Hur kommer det att se ut i den rosa verktygsväskan och den väldigt rosa lap topen?? Kan inte hjälpas, man måste våga.

Min man lyfte på ögonbrynet och undrade varför jag köpt en rosa dator, du är ingen rosa människa.

Väldigt rätt, det är jag inte men jag tyckte om just dom här två attiraljerna i den färgen, så nu talar vi inte mer om detta.

Nyman åt upp fågelmaten idag, när han försökte gå tillbaka och fortsätta hotade jag honom.

-Går du dit så rycker jag svansen av dig, sa jag.

-Du behöver inte vara orolig sa maken till Nyman. Hon hotar bara, det händer inget.

Försöker han på något sätt påstå att jag skämmer bort mina djur tro 

Annars har dagen gått i släpandes och lunkandets tecken. Satt uppe halva natten med utskick för SSPK's räkning. Klagar inte, konstaterar bara, isch vad trött jag har varit hela dagen.

  


Satte mig iaf i bilen och åkte till Aina för att köpa ägg, det är ju påsk och på vägen åkte vi förbi en påskkärring vilket upprörde hundarna ordentligt. Dom brukar inte skälla i bilen men här gick tydligen gränsen, hon var för nära.

Att köpa ägg hos Aina betyder att man kör in till en bondgård ett par mil bort och öppnar ett blått kylskåp fullt med ägg och potatis. Där lägger man pengarna i ett skrin, tar sina ägg och åker hem. Om det är sommar och sol åker jag runt på en massa andra ställen och köper tomater, gurka, lök och diverse andra grönsaker, men det är på sommaren. Nu var det bara ägg det var tal om.

Aina är en sur kärring, men hennes hönor värper på bra och äggen är ju purfärska och jag älskar dom, så då får man ta en surkärring  

Tror faktiskt att jag ska ha en early night, imorgon kommer sonen med flickvän. Vi ska elda och jag har lovat att servera glühwein så att vi slipper frysa om fötterna, det är bra att ha glühweing i fötterna, det värmer. Har ni hört om olyckan, någon har kraschat med kvasten, he he så någon har inte hunnit fram till Blåkulla i tid. Och, kära vänner det är inte jag.

GLAD PÅSK!!


 
 
Ingen bild

Sirkka

2 april 2010 18:40

Vi ha en äggAina här i Skultuna oxå,fast hon är inte sur:) men visst är det gott med riktigt färska ägg..
Glad Påsk till er alla.

 
Ulla

Ulla

2 april 2010 23:11

Hoppas du kommer hem från Blåkulla välbehållen "just in time" så att du inte missar Lilla Sthlm.... Glöm inte att ta med mackor eller något annat att tugga på - lunchen du vet.....
Kram

http://www.xjar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards