Direktlänk till inlägg 7 april 2010

Nu har det gått ett par dagar....

Av Yvonne - 7 april 2010 20:45

Jag har helt enkelt glömt bort att blogga, hur man nu kan göra det?? Men som sagt, det har varit lite mycket just nu, hmmmm "lite mycket" asch strunt samma. Men den sammansättningen av ord kan inte vara riktigt korrekt   

Imorgon ska jag spendera hela dagen på info-möte, en sk "Starta Eget-dag", ska bli kul och förhoppningsvis ger det något också. Beror väl på hur fullt jag har i bibblan (huvudet alltså).

Just nu bakar Leila i "Leila bakar" choklad- och fikonpizza, låter det gott?? Svar: Nej, nix, nope  

Måste erkänna att jag kan ha fel, vilket händer ibland, väldigt sällsynt men även solen har sina fläckar, ha ha. Men erkänn, det låter inge' gott.

Idag har jag har jag ägnat mig åt kvalificerad shopping, blåste iväg några tusenlappar och inte på skor den här gången. Det blev lite krador, coat kings, koppel, kammar, verktygsväska (till saxarna) måste börja vara rädd om saxarna dom är ju faktiskt inte så billiga, grejor till min alldeles egen lilla firma. Så när jag äntligen kom hem blev det till att köra in skallen i frysen och försöka leta reda på nåt snabbt.

Hade frusit in lite köttbullar (inge' fuskbullar tack så mycket) till det blev det potatismos och så lite sås, även den frusen (överbliven sen paradmiddagen för någon gång sedan) sånt där  braatthanärmanharbråttom-grej. Sagt och gjort, i med den frusna såsen, slå i lite mjölk så att det inte bränner vid och sen vidare till andra uppgifter, vad det nu var. Efter ett tag, tillbaka för att röra i såsen, den låg fortfarande i en kall klump, konstigt, eller inte.... vem var den slarviga människan som glömde ta bort plastpåsen??? Kan inte varit jag, för jag var ju någon annanstans i detta stora hus och gjorde något, riktigt vad kan jag inte komma ihåg. Man kan ju undra   

Nåja, jag har inga synliga men från min vurpa i söndags, Mollberg blev BIR-veteran men fick bara ta en runda i stora ringen, så jag måste väl säga att jag är ganska nöjd. Tänkte om det var någon som ville veta.

Nu tror jag att jag tar en tur in i duschen, skönt att koppla av där, imorgon blir det en early start, pigg morgonrunda med hundarna och sen till dagens övningar.

Tror att det här tar priset på "skrivandet om absolut ingenting" men man kan ju ta sig en koppa kaffe så länge. Får se om jag får en bättre idé imorgon. Natti natt so long  


P.S Det heter kardor och inte krador som jag skrev där uppe. Vet inte vad krador är, ska se över mitt skrivspråk. D.S

 
 
Lotta-Djakartas

Lotta-Djakartas

7 april 2010 22:02

Hej hopp innan ja knoppar in.. tänk va trött ja är på kvällarna.. ja orkar minsann inte blogga ja inte.. Tack för sällskapet idag.. alltid kul o shoppa together..
Själv har ja 2 vansinnesdagar fram för mig nu.. med massor av jobb.. hua hua bara o gilla läget.
kram på dig

http://www.dajkartas.se

 
Ingen bild

aptunatassen@live.se

8 april 2010 19:54

Heja Yvonne! Har suttit och läst dina skriverier som du gjort på sistone. Har du inte funderat på att skriva bok eller krönika eller dagbok eller något som kan betala sig? Du skriver så jättebra och framför allt roligt! Vad ska du starta firma med? Hundtrim? Tänk på skriveriet också. Det kan löna sig. Många kramar och lycka till med ditt nya liv som egen. Annica, Ola, Doriz o Zelma

 
Ingen bild

Hon själv

8 april 2010 20:20

Vad glad jag blir, tack för dom snälla orden.
Japp, det blir hundtrim. Lotta har smittat av sig:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards