Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Min frukostbricka

Av Yvonne - 12 april 2010 11:10

Den stora servicedagen kom till slut och eftersom jag blivit lite överhopad med "dufårinteglömmagrejor" satte jag telefonen på larm igår kväll och väckarklockan imorse så att jag absolut inte ska missa den (tiden  alltså). Volvon ska dessutom få en ny kamrem, undrar om den blir glad över det, jag blir det iaf. Har alltid haft en inneboende rädlsa för att kamremmen ska gå av, eller värre kamkedja som finns på en del bilar.

Det där om kamremmar/kedjor finns det lika många historier om som förskräckliga förlossningar. Ni vet det där; Ja, nu vill jag inte skrämma upp dig, men..... och så beror det på i vilken kategori du befinner dig i, blivande mor eller bilägare med bil som skapå service inom en snar framtid. Tro nu för allt i världen inte att jag tillhör de oskyldigas skara, som vanligt går munnen fortare än hjärnan, men man lär sig.

Hade bokat en lånebil, ganska fin service faktiskt, och det enda man betalar är sin bensin och självriskreducering. För en som haft en skumt förflutet i hyrbilsbranschen vet att den försäkringen är nödvändig.

Som nästan alla vet är V70 en behaglig bil att åka i, den är väl ganska användarvänlig, tom maken som i vanliga fall (som väl de flesta vet) åker Porsche tycker att Volvo är en bra och bekväm bil, bara det.

Dåså, jag vände mig om flera gånger för att titta om någon som jag känner råkade passera, i Råsunda!! Men ändå, jag kröp in i bilen, eller den elektriska bagagevagnen, la in första växeln och skuttade iväg. Ut på E4 i vild hastighet, 90 km/tim visade det sig.

Bilen är egentligen inte större än en radiobil och fort går den inte, men betydligt roligare än att åka tunnelbana, tåg och buss, hej hopp, flytta på er här kommer jag hoppande, fniss!!  

Eftersom solen skiner ligger hundarna i hagen med varsitt märgben och jag har släpat ut köksmattan för att förinta spåren efter tre små hundar som hälsade på igår. När man är en cirkus 3 månader liten vovve, läcker man ju ganska kontinuerligt och då oftast på mattan. Så stänker det inte så mycket på tassarna alltså. Tiden går fort när man har trevligt i goda vänners lag och mycket valpgoss blev det. Tack snälla Maria för att du tog med dom och kom hit. 

  


Jo, så var det ju det här med min frukostbricka, det är ju skönt att det finns någon som har vakten 24/7

- Medan du hämtar tekoppen mamsen .

Troligtvis är det inte alls så att leverpastejmackan lockar, han skulle säkert låna lap topen?? Facebook eller??   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards