Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

Soldäck & gräsmatta

Av Yvonne - 25 juni 2010 10:41




Vi diskuterar vår baksida, den är eftersatt. Numer härjar diverse konstiga växter antagligen inte av den sorten man vill ha, gräsmatta existerar nästan inte längre, inte mossa heller för den delen. Så illa är det, och jag kan inget om markanläggning eller vad det nu kallas, intresset är ju dessutom lika med noll.

Skulle man kanske anlita en Timell med anhang, som får komma hit och skruva ihop ett soldäck och anlägga en snygg gräsmatta, dock inga vattenfall eller små dammar som innehåller såna där japanska fiskar, karpar heter dom enligt maken. Kråkorna skulle äta upp dom på ett antal röda. Maken föreslog att jag skulle ta hit ett antal vänninor så kunde vi bygga däcket, som omväxling. Sa något om att han tyckte att det var min tur att göra en insats på huset, så ha en bra ursäkt på lager om jag skulle fråga  

Gårdagen var intensiv, fullt ös på jobbet och sen iväg till Sala och L8. Känns lite kul att hon finns lite närmare numer, kan bli lite långt att åka och ta en fika i Gävle. Är dessutom lite spänd på när arvtagaren kommer, tänk att man har den där lite speciella känslan när någon man känner ska få barn. 

Jo, jag gillar dom fastän jag tycker att en del av dom understundom är "janivetvad". Nu ska jag göra en lite snygg övergång hade jag tänkt, Timell ska ju naturligtvis inte bygga däck eller anlägga gräsmatta, det får vi nog stå för själva.


Låt mig presentera, icke soldäcksbyggare men däremot gräsligt underbar och gossig och mitt midsommarnöje nu när det inte blev någon världsutställning  



 Djakartas Ruff´n Tuff "Timell"



  


    

 
 
Ingen bild

Maria

25 juni 2010 18:32

Åååååå, vilken söt liten krabat.... Timell !!!!
Grattis och lycka till !!!

Kram Maria

 
Susanne

Susanne

25 juni 2010 18:46

Vilka vänninor?
Äntligen hittade du din nya stjärna;)
Grattis och lycka till!
Kram till dig och Timell. ja... grabbarna me.

http://www.jatzers.se

 
Ingen bild

syrran

26 juni 2010 15:02

Men då är man inte så stor :), men sååå söt. Grattis! Puss o kram

 
Ingen bild

Jenny

26 juni 2010 20:31

Åååh vilken gullis!! Passar ju perfekt för att glömma bort mossrens och annat trist :)
Kram

 
Ingen bild

syrran

26 juni 2010 20:46

Förresten, vad säger de andra pojkarna? Kram igen

 
Erika

Erika

27 juni 2010 17:04

Kul,kul.Blir spännande att följa er,jag håller tummar och tår för era kommande strapatser.
Men jag måste få undra...
-Är det Anders eller Martin han är döpt efter?

http://risenshine.blogg.se

 
Ingen bild

Honsjälv

27 juni 2010 21:09

Faktum är att alla tror att det är Martin, men det är Anders som fått den stora äran.
Måste ju kompensera att jag höll på att köra över honom inne i stan.

 
Sussie

Sussie

27 juni 2010 23:04

Superdupergrattis till både bebbe å sida :)
Äntligen kan man följa era framgångar i ringarna.
Den där Timell ska det verkligen bli spännande att ha koll på framöver :)
Bamsekram å lycka till med den nye lille fyrbentingen nu!

http://www.kenneltwix.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards