Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Yvonne - 14 februari 2010 19:01

Jag brukar ha telefonpromenader, dvs jag går ut och går med hundarna och under tiden pratar jag med systrar eller väninnor, det finns ju alltid någon. Skönt och avkopplande för man snor inte tiden från att dammsuga, eller diska t.ex. För det är ju mina favoritsysslor (ljug!!!).

När man går där så avskärmar man sig totalt och traskar glad i hågen förbi diverse människor som antingen undrar om man talar till dem, eftersom man troligtvis råkar titta åt deras håll när man kommer stampande, eller så anser dom nåt annat.

Jag brukar säga, om man ser någon komma gående med en tom och inåtvänd blick så pratar personen i fråga troligvis i mobilen.

Idag blev det en telefonpromenad, underbar dag med solsken och lagom kallt. Perfekt för ett telefonsamtal, som blev så långt att batteriet la av, enda sättet att få tyst på mig.

Imorse gick jag igenom munnarna, ja min egen sköter jag varje dag som förväntat, men doggsen slarvar jag lite med, usch!!

Nåja, jag tror nästan att Nyman gillar tandborsten, han är faktiskt väldigt snäll och tålig både med den och skrapan.

Mollberg, ja han gör som jag säger; men man behöver ju inte tycka om det för det (min tolkning)

Efter promenaden fick dom varsitt märgben och lugnet lägrar sig nån timma eller två.

Jag talar inte om för dem, men badet hägrar....eller var det fel ordval månntro?

Nu ligger dom iaf proppmätta, nybadeade och nyfluffade i soffan och sover. Tror inte att jag riktigt ligger på "plus" just nu, men det brukar ge sig. Ska strax göra dom sällskap, för att titta på "Morden i Midsummer". Detta hemska ställe som snart inte har några innevånare kvar snart, eftersom det mördas hejvilt just där. Har jag sagt att jag älskar engelska deckare? Det har jag säkert men jag upprepar det ändå.

På tal om det förresten, imorgon får jag åka till biblioteket och skämmas, skrapa med foten och erkänna min uselhet, jag har glömt att lägga i cd 7 innan jag lämnade tillbaka Reginald Hill (kommer inte ihåg titeln).

Men efter det fräser jag glad och nöjd iväg till Västerås och L8, alltid lika kul. Liten pudel igen.  

Har ni tänkt på att ljuset börjar komma tillbaka, och det är väl hur mysigt som helst. Det är en härlig tid vi har framför oss nu, glöm inte det

  


  


  

Ovido - Quiz & Flashcards