Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Yvonne - 17 februari 2010 13:21

Vi driver ett snabbmatställe härhemma, utanför fönstret!! Gästerna är vrålhungriga och har dåligt bordskick. Finns också en dörrvakt som springer runt med hängande vingar och vaktar det nedfallna resterna. Undrar vad som är fel med talgbollarna, andraklassmat eller..

Skulle maten ta slut innan det kommer ny leverans "flaxar" gästerna utanför fönstret för att fånga någons uppmärksamhet, eller så skiter dom på fönsterblecket som straff. 

Nåja, lite söta är dom allt, brukar sitta och titta på dom en stund medan jag intager min frukost. Ibland kan jag inte låta bli att vara lite högtravande. Jag vet att min mamma hade en önskan om att jag skulle bli en dam så småningom, ack va´det sket sig  

Sen är det så att damer hackar inte is, om dom inte är straffångar i Sibirien vill säga.

Idag har jag hackat is, under luftpumpen. Där hade det blivit lite för mycket av den varan. Beväpnad med stämjärn, klubba och nåt annat som jag hittade i verktygslådan modell större satte jag igång. Kände mig ordentligt nyttig och lite elak, känns bra att vara  lite elak för då går det bättre. När man ska försöka använda den lilla råstyrka man nu har, någonstans, vill säga.   

Dunkade till en vända på knogarna, dom var i vägen, men tummen klarade sig  Lite skador ska det ju vara när man leker hantverkare, och en del is fick jag allt bort, kanske lite mycket tom. Men attans vad tungt det är att arbeta med kroppen, gjorde mig en kaffe latte och nu vilar jag, man får inte förta sig.    Tjongeling så länge!


    

Ovido - Quiz & Flashcards