Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Min Volvo mår bra:-)

Av Yvonne - 15 juni 2009 18:51

Den har varit på service och fått ny olja, och lite annat smått och gott. 15 mil om da'n och sen lite helgresor t/r till någon "närbelägen plats", då krävs det lite omvårdnad och kärlek. Det blev lite billigare än jag räknat med, om man nu kan ta till ordet billig när det gäller bilar. Nåja, sen höll jag på att börja prata med den på parkeringen utanför Bilia, "här är jag vännen, har du längtat efter mamsen". Insåg ganska snabbt att gör jag det i den här mansdominerade omgivningen är jag körd, ringde Maria och fick sällskap hela vägen hem, så trevligt. I lördags hade jag sällskap hela långrundan, hundarna dundrade runt medan vi löste världspolitiken, Annelie och jag.

Det har slutat regna, men jag ska nog göra slag i saken och köpa mina blommiga stövlar i alla fall, man vet aldrig, och jag vill ha. Kanske passar dom till min ljungrosa morgonrock som jag brukar ha när jag smyger ut på morgonen och tror att ingen ser mig.

Läser vidare i min isländska thriller, upptäckte att några jag trodde var tjejer egentligen inte var det, karlar alltså, hmm


 
 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

15 juni 2009 20:37

Jag som hade tippat på att din blogg skulle heta "Kronan på verket":-) Jag har länkat till din blogg från Kaspelix och Brackets hemsidorna, ja du vet skäggkollegorna:-

Jag har snart lyssnat klart på Anna Janssons senaste ljudbok och sen kan din volvo få låna den. Alternativt kan vi lösa fler världsproblem:-)

http://www.brackets.se

 
Maria

Maria

15 juni 2009 22:19

Men visst blir man lite kär i sin lilla bil som tar en fram dit man ska.... Vad vore jag utan min fina volvo??

Nä nu längtar jag till Borås och fler lösningar på världsproblemen lär nog dyka upp där:-)

kram Maria

http://www.kaspelix.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

16 juni 2009 07:54

Halloj kompis!

Typiskt dig att prata med bilen.
Men det är ju det som gör dig så unik.
Världspolitiken... vad kom Ni fram till?

Kraaam Susanne

http://www.jatzers.se

 
Sussie

Sussie

16 juni 2009 08:38

Men vad skådar mitt öga? Har du gjort oss sällskap ute i cyberrymden?! Va kul! Välkommen!!!
Hoppas allt är bra med dig och grabbarna, hoppas också att vi ses snart!
Kram Sussie

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Sophie

Sophie

16 juni 2009 13:49

tog han hand om dig Magnus??? Kul att följa din vardag:) Ha nu en underbar sommar så hoppas jag vi syns framöver, och du glad midsommar på dig om vi inte hörs.Kram Sophie

http://www.kennelhilfie.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards