Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Helgen i Borås

Av Yvonne - 29 juni 2009 21:25

Den blev precis så kul och mysig som jag förväntat mig. Även om resultaten inte alla gånger blir vad man vill och hoppas finns ju kompisarna där. Man dricker ett litet glas, eller två, eller kanske tom tre och vänder ut och in på allt, i slutändan blir det alltid bli väldigt bra.

Jag var väldigt nervös, för trots allt har jag gjort bra ifrån mig, eller är det kanske Mollberg som gjort bra ifrån sig. Maybe a little bit of both, jag kunde inte motstå att briljera, jag kan engelska :-) så kan man bara hoppas och kämpa lite lite.

Att solen sken och det var varmt gjorde inte så mycket och allt eftersom dagen framskred började folk tappa skorna?? Utom jag, för jag måste se till att förbli vit på tårna och få en vit rand runt vristen, hmmm.

Jag duschade ordentligt och borstade fötterna med tvål och nagelborste men dom förblir svarta. Undrar om det beror på att det är fel stavelse före ordet borste? Hade dom blivit renare, min fötter alltså, om det varit en fotborste istället. Nu ser det ut som jag får skava bort skiten istället.

Nåja, helgen blev sketbra, jag har nog inte landat riktigt än, för det är helt fantastiskt att få placera sig i en BIS-final även om det är veteraner, och till råga på allt båda dagarna.

SKK's speakern sa, nu måste ni klappa ordentligt för det här är gamla hundar och titta så fina dom är. Hade jag inte varit så nervös hade jag nog fått en tår i ögat, för visst är dom fina våra "gamlingar" framför allt min lille "turbopropp". Efter finalen packade vi in våra pinaler, ett antal personliga väskor, hundryggor, stolar, burar, hundar, plastpåsar, hundfoder och en staty som jag fick:-) (förklaring; en annan gång)

Tack Volvo, det går alltid få in lite till

Tack Maria, Åsa, Joline och Frida för en mysig och trevlig helg

Tack Mollberg, Nyman, Zlatan, Tage, Levis, Vera, Hedvig, Wille, Nova och Jerry, utan er vad skulle vi då ha gjort under Boråshelgen.

Tack min älskade man för att du står ut, eller dras det kanske en lättnadens suck när det bär iväg, huset blir jättefint.

Tack min älskade son för att du hjälper din far.

Nya möjlighet och utmaningar kommer, tur att solen lyser och livet leker.

Tjingeling

 
 
Frida

Frida

30 juni 2009 10:31

Hej! Nu har jag också hittat till din blogg :) Tack för trevligt sällskap i helgen och lycka till med din turbodvärg! Hittade du nån plats för statyn? Och vad föreställde den eg? :P

http://hem.passagen.se/laleia

 
Ingen bild

Anna

30 juni 2009 15:00

Vilka sötnosar!

 
Birgitta

Birgitta

30 juni 2009 21:59

Grattis :-) till alla fina placeringar ni fick i helgen. Och det är faktiskt som speakern sa att dom är underbara att se våra veteraner.
Kramar från Birgitta och en certvinnande greyhound

http://www.skaggebol.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards