Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Vankelmodig och flirtig!!

Av Yvonne - 1 februari 2010 23:21

Alltså, det är inte riktigt sant att jag säger att "jag skottar snö", så är det inte och jag ber härmed mina "hjälpredor" om ursäkt!!

Så här går det till, jag håller i själva skaftet eller vad det nu kallas och skjuter på, och så finns det två som håller fast i själva skyffeln och drar åt varsitt håll vilket i sin tur betyder att den går något så när rakt. Den ena av hjälpredorna kan i en del fall hänga med ut i snödrivorna vilket tydligen är enormt kul, för det enda man ser är en glad rumpa som sticker upp och det frustas ordentligt under snön. Kan ju nämna att det sovs ganska gott i soffan efter en sån vända, lång promenad och sen lite snöskottning. Kan ta musten ur vem som helst, eller hur?  

Jag kan inget om stjärntecken, känns som jag har klarat mig utmärkt utan att veta så mycket, men på senare tid har jag blivit påmind om att det kanske finns en bakgrund som man borde veta mer om. Sagt och gjort jag googlade lite på Vågen och fick då veta att mina Negativa karaktärsdrag är "Flirtig och Vankelmodig", jahapp, då var jag tvungen att googla vidare på Vankelmodig för det lät ju som ett förskräckligt drag: OBESLUTSAM!!

Ja, hellre det än Flirtig då  men jag hade faktiskt några positiva karaktärsdrag också, som gjorde att jag kände mig ganska nöjd med mig själv måste jag säga. Lite skrytsamt alltså  

I det stora hela känns det som det är helt OK att vara Våg. Å andra sidan, jag kan inte göra så mycket åt det, bestämmer man sig för att födas i oktober så gör man det och då kunde jag ju inte veta vilka följderna skulle bli.

Idag började en ny vända av mitt "favvoprogram" Halv åtta hos mig, ett matlagningsprogram alltså.

Själv hade jag tillverkat Tortellini, jättegod fyllning men jag får allt jobba lite på utseendet, dolde det med sås och snygg uppläggning och maken var ju nöjd. Sen tittade jag på när första medverkande i programmet serverade torr och tråkig älgstek och köpeglass. Så då var kvällen räddad, och nu ska jag gå och göra ingenting, har jobbat lite med registervård idag och fått roliga telefonsamtal. Tänk vad härligt med vänner, ni gör mitt liv till en vansinnigt trevlig resa.

Hej hopp, sov gott!!!       

 
 
Maria

Maria

2 februari 2010 16:36

Tjena mittbena:-)

Jag bevittnade ju den dära skottningen som du pratar om inte med ögat utan med örat... Jag hörde en hel del mullrande kommentarer ifrån herrarna (Obs inte Robban) som du har hjälp av........
Kramar från barnbarn och barnbarnsbarn... Och mig så klart...

http://www.kaspelix.com

 
Ulla

Ulla

2 februari 2010 22:02

Alltså - Dvärgschnauzer är en perfekt vinterhund - de älskar ju att leka i snö. Torr, lagom kall snö som inte fastnar överallt i pälsen alltså! Tror det är därför hela landet har fått så mycket snö i vinter -så att även de skånska & uppländska Dvärgschnauzrarna ska få ha lite kul!

Kram

http://www.xjar.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards