Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Idag, inte mycket nytt inte.

Av Yvonne - 2 februari 2010 22:01

Men jag är glad ändå, jag har fyllt på kassalådan på biblioteket i Bålsta igen, lite nya talböcker kanske? Men nu ska jag inte klaga, "bibblan" i Bålsta är jättebra, det är nämligen där jag lånar mina talböcker. Dom som jag sen glömmer att lämna tillbaka så att jag till slut får ett brev med snigelposten där man radat upp de saknade böckerna som jag vet ligger i min bokhylla. Kanske jag inte skulle låna så många varje gång, men då får jag panik, jag måste ha 5-6 st. Två i bilen, en när jag trimmar och sen ett par inne i huset, jag läser nästan alltid två på en gång, det har jag inga besvär med. Besvären jag har är att komma ihåg när dom ska lämnas igen och då spelar ju inte antalet någon roll, kan ju glömma även om det bara är två stycken.

- Du vet väl att du kan göra omlån (?) på datan, säger den medlidsamma damen på bibblan. Så blir det inte så dyrt, menar jag.

Men det glömmer jag ju också, skulle ha blivit professor, då hade jag passat in.

Jag tror att någonstans i mitt fullproppade tankebibliotek selekterar (stilpoäng, eller va?) jag ut vad som ska glömmas och vad jag måste komma ihåg. Så får det bli, då var det färdigskrivet om den lilla pinsamheten.

Egentligen har jag nog inte så mycket mer att skriva om idag, har flängt runt lite som vanligt och har jättedåligt samvete för att mina änglabarn är obadade och otrimmade. Kanske imorgon om jag inte åker till L8 och pussar på pudelvalpar, Maria möter upp också. Hon har det tungt och behöver muntras upp.

Tjingeling, nu ska jag nog hoppa ner i lopplådan och försöka sova hela natten 

    

Men är inte ordet vankelmodig lite ålderstiget, eller??




 
 
Ingen bild

syrran

3 februari 2010 10:43

Jag säger bara en sak, påminnelse i mobilen!! Har räddat mig ett antal gånger :)
Puss o kram

 
Ingen bild

Honsjälv

3 februari 2010 21:04

Det, borde jag ha kommit på själv, tur att du finns. Vad vore jag utan dig.
Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards