Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

...och hemska tider.

Av Yvonne - 7 februari 2010 21:26

Jag törs knappt säga som det är, kommer jag att bli utfrusen, man kanske tom slutar att prata med mig. Jag vet inte hur fasansfullt mitt liv kommer att bli efter det här, men jag orkar inte bära på det här längre......................

Jag tycker inte om Melodifestivalen!!! Jag avskyr att titta på erkänt duktiga sångerskor som glömt ta på sig kjolen, eller var´re kanske byxorna.  En annan av de kvinnliga deltagarna stod och ylade iklädd något som man inte borde ha visat sig i utanför källardörren!! Sen var det väl någon tomte som sa sig vara hårdrockare, men snälla söta, hårdrockare går aldrig barfota.

Nähä, nu slutar jag gnälla och säger som det är, jag blev lite   

Ledsen Norge, fortsätter det så här, kommer vi att norpa åt oss Jumboplatsen i år, så är det.

Förutom det är jag glad att få meddela att gamla takter sitter i. Det är väl cirka ett decennium sedan jag fajtades med en katt sist, idag gjorde jag det igen. På promenaden, handgripligen!! Nu är det så att jag skyddar de mina och det här var ingen snäll kisse, den fick tänka över sina synder långt ute i snödrivan där den hamnade. Och, som sagt de gamla takterna från min tid på Veterinärhögskolan fanns kvar, fråga Pissenisse.   

Förutom det har vi varit i Solna med en kasse lite småttochgott från ÖB samt födelsedagpresent till sonen som blir 25 år imorgon. Det var en jättekall och snöig vinter då också kommer jag ihåg. Och han var inte så stor, 1380g och 38 cm lång men det har tagit sig sen dess.

Imorgon ska Volvon tvättas, jag ser inte ut längre. Så nu är tvätthallen beställd, tvätthinken klar, med sämskskinn, svamp, schampo och avfettning. Sen blir det Hälla i Västerås för hela slanten.

Hej so long och suss gott när ni kommer så långt  

 
 
Maria

Maria

7 februari 2010 22:32

Du behöver inte känna dig ensam och utfryst. Är helt på din sida! Är det inte dags att vi drar oss ur spektaklet?!
Lycka till med biltvätten!

http://biphome.spray.se/myltan

 
Maria

Maria

7 februari 2010 23:55

Men hallå:-)

Jag gillar ju melodifestivalen för att den är just allt det där du skriver om...
Jennys sjukt fula utstyrsel.... Herregud ge den designern sparken omedelbums!!

Men det är skoj...
Saknar dig gumman:-)

Kram jag får väl åka till Västerås för att träffa dig nån dag igen...

Kram

http://www.kaspelix.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards