Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

En lagom korkad dam i sina bästa år.

Av Yvonne - 11 februari 2010 22:04

Man ska absolut inte leka älva när man passerat de fyrtio, för då får man problem.

Låter kanske lite kryptiskt men det är så att när jag är på gott humör kan det mesta hända. Just det där att man leker älva, tänk tecknad film med vacker musik  a´la askungen, eller var nu älvan fanns någonstans.

För det var nämligen så det var för en del år sedan. Sommar och sol, skuttande hundar i en backe med sisådär 65 graders lutning (? uppskattningsvis då, lite överdrift kanske) och lite för osmidig (läs kassaskåp) kvinna i sina bästa år. Skuttande från sten till sten till sten till...ojdå grop med kottar!! Tror att jag dessutom trallade på nå´t, jag var ju på gott humör. Ja, det blev ju en KalleAnka-vurpa förstås.

Varför berättar jag den här korkade historien? Tja,  kanske för att den faktiskt är lite, just det: korkad.  Men med jämna mellanrum måste jag erkänna för mig själv att jag inte var någon älva och halta iväg till kiropraktorn så han får rätta till min höft igen, det var den som tog smällen so to speak.

Så därför har jag min egeninrättade "tyckasyndommigsjälv-dag" som jag skrivit om förr. Men just idag har jag lite ont, så ont att jag tröstshoppade lite. Fast å andra sidan, julgardinen måste ner, vet att det är en månad försent, men jag har faktiskt glömt bort den. Vägrar förresten att hänga upp den gamla igen, den är för ful. 

 Sen köpte jag nya lakan, mjuka, sköna, snygga...hmmm

Imorgon blir det lunch på stan, kommer man förbi någon skoaffär, månne?? (he he)

Nu ska jag sluta, sov sött och shopp ohoj  


  

 
 
Maria

Maria

15 februari 2010 15:38

Jag äääälskar din blogg.....
Jag garvar nästan varje gång...

Kramisar kommer här...

Maria

http://www.kaspelix.com

 
Ingen bild

Honsjälv

15 februari 2010 22:37

Kramis själv & tack så mycket.
Tillåt mig att säga detsamma:-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards