Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Yvonne - 2 januari 2010 17:01

Ja, för nu snöar det igen, verkar som att min önskan ska slå in och att jag får en kall och snöig vinter.

Brukar ofta träffa på en dam/tjej/tantiminålder som är ute och "powerwalkar", jag vet, förskräckliga ord men beskrivande. Hur som haver, hon är också ganska duktig på att prata så vi ventilerar åsikter längre eller kortare stunder, beror på vilken tid på dygnet vi träffas, vi går nämligen aldrig åt samma håll.

Men idag var vi oense, inte om vädret för det var ju bara så fantastiskt tyckte vi båda, men åsikterna gick isär när jag talade om hur länge jag ville ha vintern.

- Typ, januari, februari....

- Är du galen, januari räcker.

- Näe, absolut över sportlovsveckorna iaf, hade faktiskt tänkt säga mars dessutom.

Vi får se, jag har en bestämd känsla av att ingen kan göra något åt det. Bestämmandet ligger troligtvis på ett annat plan, dit vi inte når, hmmm. Jag har inte så goda kontakter ditåt, så jag låter det bli som det blir helt enkelt. Men det är ok om vi har vinter till påsk, sen vill jag ha vår.    

Idag tog jag med kameran på promenaden och som den halvdanna fotograf jag faktiskt är kan jag nog tycka att vissa av bilderna är ganska ok. Vackert ute varé och fördelarna med en kall och snöig vinter är ju att:

  • Man kan gräva fram vinterkläderna och traska ut och se ut som en Michelingubbe, ingen bryr sig.
  • Myggen är borta, jag lider inte speciellt mycket av dom men ändå.
  • Det är is på vägarna och dom flesta av oss förstår att farten måste sänkas, eller... tror jag iaf.
  • Bilen behöver inte tvättas så ofta
  • Hundarna drar inte in så mycket skit, det blir mest någon kvist eller två..
  • Man får sitta inne och glo på TV, har man dåligt samvete kan man skylla på kylan, eller att man är förkyld osv.
  • Man kan äta lite mer, eller varé inte så, kylan kräver lite mer fett. Annars fryser man ju.
  • Trots att mössan är ny, ser man fortfarande ut som en idiot. Ingen bryr sig.

Just nu är det vinter, tror inte att någon missat det, snart kommer ljusare och varmare tider. Men under tiden kommer jag att njuta av idaget. Kram och knyt halsduken ordentligt!!  


      

Ovido - Quiz & Flashcards