Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Yvonne - 3 mars 2010 00:15

Inte så att jag direkt ångrar mina ord, jag tycker fortfarande om vintern. Men om man nu får önska sig något, är det då för mycket begärt att be den som bestämmer över knappen; Snö över Uppland, att ta det lilla lugna.

Jag är lite öm i ryggmuskulaturen, skyffeln är trasig och vinglar och så knakar det när jag tar i lite för mycket. I snöskyffeln då, inte min rygg. Dessutom är vallarna så höga så dom kommer inte att ha smält ner före midsommar.

Till råga på allt är dom förbankade snöskyfflarna slut i affärerna.

Förutom detta var jag tvungen att få ner lite snö från taket, det började se en aning farligt ut. Har sett på TV hur kul det ser ut när någon får en hel snödriva i skallen. Dvs skitkul när någon annan får det inte jag, och med tanke på hur överhänget såg ut insåg jag att det fanns vissa risker. Försökte hitta stegen, men den ligger fastfrusen och översnöad någonstans.

Mannen, på möte i Köpenhamn får följande sms:

-Var är stegen? Jag behöver den Nu....!

-Vad ska du göra? (maken)

-Jag måste upp och skotta av taket!

-Snälla du, man kan inte gå upp på taket utan att ha någon med sig. Du kan faktiskt ramla ner.

Hmm, jaha, tanken slog mig inte vid planeringen men det finns ett uns av sanning i den. Jag har ramlat förr!

Eller som en kär vän sa; han ser dig väl klättra upp i högklackat, kort kjol med spretande fingrar för att nagellacket ska torka. Förstår inte vad jag gör för intryck. (Lite sanning finns det där, men säg inget)

Skaffade iaf fram ett aluminiumrör sisådär 2m långt och sen gav jag mig i kast med snödrivorna på taket.

Fick fart på eländet, inget hamnade i skallen på mig och naglarna höll. Tack och lov får jag väl lov att säga, för går naglarna av är resten av veckan förstörd och det är ju bara tisdag.

Javisstja, maken ringde och undrade varför jag inte svarade när han ringde. Jag trimmade hund och hade inte varit uppe på taket. Litar han inte på mig tro??

Nåja, livet är bra skönt och trevligt, jag undrar om jag får upp dörren imorgon. Det snöar fortfarande, dock i lite lugnare takt.

Sov sött, imorgon gör jag en ängel  


      

Ovido - Quiz & Flashcards