Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Yvonne - 4 mars 2010 22:36

Ibland behöver man hjälp extremt mycket, jag menar av någon som kan hjälpa till när totalblockaden slår till. Så imorgon åker jag till Eva B B med mina papper och får hjälp och tänk vad allt blev så mycket lättare på en gång, pust!

Förutom det var det pudeldag i Hälla, jag fick göra iordning en hel pudel,  vilka underbara hundar. Sen att det är L8s 10-åriga och världsvana pudeldam som står som en staty underlättar en något valhänt nybörjare. Avslutar som vanligt med en kulinarisk upplevelse på McDonalds, med lite mysigt småprat. Det blir inte så mycket av den varan när fönar och klippmaskiner är igång, t.o.m jag blir tyst då. 

Tiden går fort när man har roligt och plötsligt är dagen slut, och lite mer snö ramlade ner från skyarna på vägen hem. Hav förtröstan det är iaf mycket ljusare nu och mina sommardäck till Volvon är i Malmö nu, idag alltså. Inte för att det är så bråttom med dom, faktiskt.

Har även gjort ett fruktlöst försök att få tag i en ny snöskyffel. Han log så vänligt mot mig inne på Rusta. Nähej, inga kvar!!  Jag har en snäll granne och jag har fått löfte att låna hennes så länge. Vi skottar ju aldrig samtidigt, och så lär det väl förbli eftersom vi ska samsas om en tv. Jag vet, skitdåligt skämt, men det var vad jag kom på just nu.

En gammal kollega sa till mig, du skriver precis som du pratar. Jag vet inte hur jag ska ta det, men eftersom jag är en mycket lat och slö person tar jag det positivt. Det krävs så mycket mer energi att vara negativ så det orkar jag inte med.

Nu ska jag ta en pulver (så sa min mormor) och hoppa i bingen! Tror att det mesta beror på för lite sömn, 4-5 timmar kanske är lite för lite, och huvudet känns lite sådär. Jag ska slappna av som nedanstående varelse.

Ha´re gott så länge  


Detta är ingen pudel by the way utan en otrimmad snuzzer!!

  

Ovido - Quiz & Flashcards