Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Yvonne - 22 mars 2010 21:29

Så var debuten avklarad, årets första utställning alltså.

Nöjd, mja inte riktigt men vi fick iaf göra vårt varv på mattan i stora ringen och Mollberg blev betuttad i Elsa som gick bakom oss.

Nu är det ju så att Elsa är bulldog av den engelska sorten, 10 år så det passade sig inte sa hennes matte.

Förra gången vi var i Malmö träffade vi en Elsa då också, men irländsk varghund den gången.

En av mina favoritraser (har haft två stycken) men inte Mollbergs, det darrade så mycket i mustascherna så att Elsas matte tyckte det var säkrast att retirera en bit. Kunde ha blivit ett par hål i nosen annars, tror att den Elsa'n blev lite sårad jag.

Den mesta tiden i Malmö tillbringade jag med att vara hungrig, hungrig, hungrig och lite törstig också. Ingen förståelse från mitt ressällskap som tyckte att cheesburgaren kl. 15 borde räcka. Då fick den väl göra det då, kompenserade det hela med ett halv kilo godis, ramlösa, wienerbröd, kaffe, red bull och lite annat smått och gott av det "nyttigare slaget". Magen mådde väl sådär när jag kom hem och inte blev det bättre av att klämma en macka klockan två på natten.   

Har läst någonstans att det är bra att sitta en stund för att lugna ner sig och inte gå och lägga sig direkt när man kommer hem för då kan det bli svårt att somna. Någonstans gick det tydligen fel eftersom jag somnade i soffhörnan efter en nanosekund.

När jag vaknade snöade det ordentligt men det var bara lite blötsnö som man varnat för, inge´ långvarigt.

Det var inte blötsnö och det var långvarigt, typ hela dagen och sisådär 2 dm.

Skönt, för då kunde jag stanna i soffan med den ursäkten att man blir så trött av vädret.

Imorgon blir det trim av ny hundras, skitkul ska´re bli. Fullt ös, igen alltså!!   

     

Ovido - Quiz & Flashcards