Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Yvonne - 5 oktober 2009 21:31

Vi startade lite försenat Susanne & jag, men ingen fara, ingen starttid att passa den här gången.

Vi gjorde ett mycket viktigt förstastopp i Hummelsta, kan det vara en av Sveriges största godisaffärer där tro. Vet inte men mycket godis finns det och man tappar lätt kontrollen. Alltså, vi fyllde på godisförrådet ordentligt båda två, sen vidare mot Karlskoga, där Maria och Eva väntade.

Jag talade om för Susanne, att nu när det är fint väder och solsken så borde man nog hålla farten eftersom man lätt kan träffa på någon polis som ställt sig i buskarna för att skjuta (laser, alltså).

Vi såg ingen och landande prydligt i Karlskoga centrum för lite inköp av div. våtvaror.

-Susanne: Tänk, jag tycker att alla här i Karlskoga ser ut som Maria. Det var inte så konstigt egentligen, för det var honGlad

Det var inte dagens första rågarv och inte det sista heller, kul var det.

Sunne, nästa!!!

Full fart på Toyotan, den mådde bra av att sträcka ut eftersom den bara går i Vallentuna i 60 km/tim, sa Susanne alltså. Jag tänkte till lite på den där polisen i busken, ja han med laserpistolen ni vet, men jag tvingade undan den tanken och så for vi raskt vidare. Sverige är fantastiskt, och Värmland är underbart, naturen badar i höstsol och det är så vackert så det gör ont i hjärtat. Tungan ute, ibland inser jag att det kan bli lite jolmigt när man ska beskriva känslor, men just nu har jag inget annat. Fick dessutom den stora äran att än en gång passera Svennis ägor, och vad säger man om den, nada, ingenting, för det är så himla vackert.


Lilla huset i Sunne är inte heller så dumt

Gulligt, där det ligger högt uppe med utsikt över vattnet, vågar inte gissa på vad sjön heter men återkommer med det, om jag kommer ihåg, lite senare kanske.

Lastade in hundar, oss själva och medan vi strukturerade och boade in oss, tände Maria en brasa i kaminen.

Finns det nå't bättre, rostbiff, potatissallad, grönsallad, vin och doften av en nytänd brasa. Funderade lite på det där, jag menar ordet brasa kan man ju få till om man inte passar sig. Tror jag klarade mig den här gången??


Fortsättning följer imorgon, nu dök det upp någon sån där "grejsomabsolutmåstegörasnu".

  

Ovido - Quiz & Flashcards