Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Yvonne - 10 oktober 2009 18:15

Synd att jag inte har någon helikopter, det går ju så fort med dom har jag hört, lätta att parkera, bara att "flappa" ner på en någotsånär hyfsad plats Jag hade faktiskt lite ambitioner en gång för länge sedan, på att bli helikopterpilot. Men sen stack jag ut i världen och tiden gick, tror iofs att även ambitionerna ändrade riktning. Får  skylla mig själv helt enkelt, jag får fortsätta köra bil till Sunne. Undrar om man kan lifta med Svennis, jag skulle faktiskt kunna gå den sista biten, det är ju inte så långt men lite brant uppåt bara.

Befinner mig lite i efterjobbetkoma, livet är inte så roligt där just nu och jag har lite sviter när jag kommer hem, men vem har sagt att det ska vara lätt att leva hela tiden. Det gäller att gå vidare, förlita sig lite på familjen som finns där och mina underbara vänner och kollegor. Skönt att alla finns.

Igårkväll, bröt jag ihop och skrattade, skrattade och skrattade, det brukar vara så att jag gör någonting som är väldigt fånigt eller så, jag bryter ihop och pga skrattet kan jag inte tala om vad jag gjorde och hur kul jag tyckte att det var. Förstår ni?? Troligtvis inte,  min käre man står och funderar på hur han ska tackla saken på bästa sätt. Visst är det sant, det där ni vet att ett skratt förlänger livet, förlänger livet förresten, skit samma, men det blir ju en stund som är väldigt rolig.

Har ni kännt att hösten är här? Idag var det så klart och soligt att det gjorde ont i ögonen.

Någon sa, vilket jag tyckte var mycket klokt, att man älskar den årstiden man är född i (på) och jag tror det stämmer, iaf i mitt fall. Jag älskar hösten och kylanKyss, den håller oss fräschare och vi åldras inte så fort, det vet ni väl. Saker och ting håller sig bättre i kylan, så även vi. Detta var en icke veteskaplig tanke, men jag tror på den och det kan man väl få göra.

Just nu spelar Sverige och Danmark, min man är alldeles tyst, undrar om jag ska gå ut och göra honom sällskap???


P.S

Jag höll på att skratta ihjäl mig, därför att jag stod så nära sängen att jag kom åt knappen som höjer huvudändan. Ja, en sån modern säng har jag, men det kom jag inte ihåg då. Stirrade rakt ut i ingenstans och undrade vad det var som lät, spökar det????FörvånadTittade länge, länge och, ja, sen bröt vi ihop. Skönt att skratta, det behöver jag nu.

Vi förresten, jag och mitt hjärnspökeOskyldig kryp ihop i soffan nu, med ett glas gott vin och mys. Det tänker jag göra.



Höstsolen i oktober   Äpplen en solig dag i oktober  

Ovido - Quiz & Flashcards