Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Lite smått & gott så här i januari

Av Yvonne - 7 januari 2010 12:41

Ack ja, häromdagen var det då den lilla anden, och sen gick jag gå in som stödperson  till en husse med två hanhundar han inte riktigt hade kontroll på dom slogs ordentligt med varandra, husse i mitten förstås.

Alltså, jag frågade först om han ville ha hjälp, och det vill han ju så jag tog den ena och släpade över honom till andra sidan av vägen.

Nyman skuttade runt runt:

  Matte, matte ska´ru ha hjälp, ska jag ta honom i benet, det bakersta.

  Jag kan det matte, säg bara till (hopp, hopp, skutt, skutt)

  Suck!! (och häng med huvudet när matte säger nej)

Herregud, tänk vad fel ett hundägande kan bli när man inte ser till sig själv utan väljer en ras som är helt fel, dessa två uppfostrar sina snälla men totalmesiga hussar. säger som en väninna sa en gång, dom ska nog inte ens ha ett marsvin. Nåja, det blir inte mitt problem, för en av hundarna kom en gång farande nerför backen och skulle sätta mig och de mina på plats, trodde han, haa!!! Smärtsamt blev det, för själen alltså lite annorstädes också faktiskt (fina ord man slänger sig med, hoppas dom blir rätt också  )

Idag träffade jag på en tjej (i min ålder, tjej alltså) med en glad och slynglig flatte.

Dom tränade och hon undrade om jag kunde ställa upp som "elaka tanten" om den glada flatteflickan fick för sig att sticka.

Det kunde jag och det gjorde hon, smet alltså.


Ur flattedagboken den 6 januari 2010:

Jag menade inget illa, men jag skulle bara leka lite med killarna därborta, kommer strax viftade jag till matte!!!

Men isch, så pinsamt det blev, det stod någon i vägen så jag försökte springa om på ena sidan, men det gick inte... då tar vi  på andra då, usch, det gick inte heller, och nu börjar hon bete sig farligt också.

Vet ni, då anföll männskan, hon lät inte alls snäll, bäst att slänga sig på rygg snabbt som ögat.

Tack för hjälpen sa matte till den där, vadååå, såg hon inte hur jag blev behandlad. Kan vi skynda oss härifrån nu, tack så mycket.

Hälsningar en tilltufsad flattetjej


Jag har inte gett något nyårslöfte, det gör jag aldrig. Men.....man kanske inte skulle lägga sig i så mycket. Får se hur det går.

Vädrerleksrapporten idag, väldans varmt - 10 bara.

Tjingeling och ha det bra, nu ska jag bara ta en liten kortis med hundarna och då kan väl inget hända, eller?

  

 
 
Ingen bild

Sirkka

7 januari 2010 17:48

Hej

Nä,nu kan jag inte bara gå in och läsa din blogg längre utan att skriva en kommentar...Så mycke rolig läsning varje gång man är in,fortsätt med det,du får säkert upp många smilband och förgyller tillvaron för många.God fortsättning på nya året, med utställningar mm.
Häls Sirkka

 
Ingen bild

Honsjälv

7 januari 2010 19:05

Tack Sirkka, vad glad jag blir att du tycker om att läsa det jag skriver.
God fortsättning till dig med
:-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards