Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Lite schleten är man allt

Av Yvonne - 26 oktober 2009 23:29

Det är ju bara kända märken som kommer och hälsar på, känner dom väl, mina syskon alltså. Men trots det flängde jag runt som ett torrt skinn, om nu det flänger så mycket, för att hinna med allt innan lördagens bravader.

Kom på en massa saker jag måste göra och av alla ställen jag måste besöka just den dagen var IKEA!!!

Så, jag började där, for runt och hivade ner saker som jag behövde till lördagens besök och iväg till kassan för att vända och gå mot strömmen för jag kom på att jag behövde två dukar. Jag menar, grannens bord ser inte likadant ut som vårat, alltså, jag måste ha dukar och det fanns naturligtvis inget jag ville ha. Ack o ve´ ut på parkeringen för att leta rätt på bilen, tur att man har en sån ovanlig bil, mistralgrön Volvo V70, det ni.Oskyldig

Jag hittar den alltid, men det kan ta lite tid och när magen är tom blir humöret lite vanskligt, faktiskt, körde förbi MacDonalds, skvallra inte men därtill var jag nödd och tvungen!

Hade lovat maken att städningen skulle vara klar innan han kom hem, jag hann nästan, men han fick sno ihop något kulinariskt (?) medan jag kammade mattfransarna. Sen åt jag igen och hann sitta en liten liten stund, innan lasset från Göteborg kom, dvs Syrran, med dotter och son samt tillhörande flickvän.

Fick jag dricka lite vin och slappna av, igen tack o lov.

På lördag fick sonen och hans kusin Vitamin gå till grannen och hämta bord och stolar. Det ser faktiskt lite kul ut när dom där två långbenen kommer bärande på bord och stolar, är grejorna gjorda av balsaträ,eller??  

Kan bara konstatera att dom är bra att ha båda två, den ena är snart klar brandingenjör så det var ingen fara med ljusen och den andra kan rädda datorn, och så är dom stora och starka, alltid användbara sas.

Upptäckte att jag inte tänkt på att dukarna (inköpta på Hemtex) inte riktigt passade ihop med mina gardiner, efter en lång överläggning kom vi överens om att det skiter vi i, yepp så får det bli.

Maten var så himla god, så gästerna glömde nog bort mina rutiga gardiner. Fast dom är fula och jag har bestämt mig för att det måste bli nya inom en ganska snar framtid.

Vaknade ganska tidigt nästa morgon utan huvudvärk och inge´bakis, men jag var ganska ensam i köket ett par timmar och då kan man väl fråga sig om dom höll sig undan tills disken var klar eller sov dom sin skönhetssömn troFlört

Blev i alla fall en långlång promenad med hundarna och en del av släkten, sen kaffe, packning av bilar, kramar och så var vi ensamma igen, lugnet lägrade sig och jag hälsade på kudden relativt tidigt, tror att jag tittade på något men somnade nog ifrån det hela ganska snabbt som brukligt är i detta hus.

Järnplåtar va' fort den här helgen gick, men kul var'e! Och, grabbarna grus bar tillbaka bordet till grannen, oskadat.

Nu är det natt igen, var tog den här dagen vägen??? Sov gott!!

Glada tjejer, det är bara saft i flaskorna!!         Grabbarna grus med sin morbror  En ras i mitt hjärta, varghunden!! Bukett från sonen med flickvän, mina färger!Må dom aldrig vissna!!!  

 
 
Ingen bild

PO

28 oktober 2009 12:48

Trevligt med kalas..men varför inga kort mr Kronstrand?

 
Ingen bild

syrran

28 oktober 2009 14:25

Tack, tack, tack, älskade vän för att vi fick komma allihopa. Maten var fantastisk och vi hade supertrevligt. Ursäkta min sovmorgon, men jag tror jag diskade lite på natten. En efterföljande bilfärd till Göteborg gör att det drar lite i ögonlocken ännu men det var det värt. Puss & kram

 
Ingen bild

Jagsjälv

28 oktober 2009 23:23

Kära PO
Maken fnattade runt som en galning naturligtvis, han fastnade aldrig på något.

 
Ingen bild

Jagsjälv

29 oktober 2009 11:36

Till min älskade syster,
du var värd den sovmorgonen, jag lovar:-))
Puss & kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 november 2013 18:27

  Det är en helt vanlig dag i den usla mattens liv, på jobbet i det lilla centrumet.   Djupt försjunken i sitt arbete noterar den usla matten oljudet från sin yngste hund Flås,flås, flämt, flämt Den usla matten tittar på sin yngsta hund; ...

Av Yvonne - 6 november 2011 16:43

   Alltså, att låta sina barn följa med sin pappa till Chile i 3 månader, det är väl ingenting. Tänk så nyttigt för tjejerna att få träffa sina släktingar, lära sig spanska ordentligt, vilken upplevelse.  Naturligtviskommer inga jordbävningar att...

Av Yvonne - 13 oktober 2011 23:35

Skönt att vara uppe sent ibland, veta att det är en ledig dag imorgon och kunna sitta med det lilla   vinglaset och njuta. Nästan så att man skulle kunna dansa "attansvadjagmårbra-dansen". Har precis klarat av årets födelsedag och insett att jag st...

Av Yvonne - 16 september 2011 21:26

Medan jag hängde där i luften, hann jag tänka; - Det här kommer att göra in i "nivetvad" ont!! Sen brakade jag rakt ner i stenplattorna så att bilnycklar, hundfiltar och gu´vet vad flög runt och landade lite här och där. Rosenbuskar och dynga ...

Av Yvonne - 29 augusti 2011 21:52

Det är mitt fel, tror jag, ganska säkert är det så. Stackarn, fick för mig att det var time att sanera huset igen och eftersom det inte går att dammsuga ordentligt utan att det åtminstone hänger två hundar någonstans i ovan sagda plågoredskap. Hu...

Ovido - Quiz & Flashcards